פרסום ראשון
קנדה ישראל ואקרו נדל"ן הגישו ההצעה הגבוהה ביותר למתחם "כנרית" בקריה בת"א
ל"כלכליסט" נודע כי הקבוצה הגישה הצעה של 821 מיליון שקל. במכרז התמודדו שלוש קבוצות נוספות: דורון אביב יחד עם אפריקה ישראל, גינדי החזקות, וקבוצת רכישה בראשות מוטי פלד
קבוצת קנדה ישראל ואקרו נדל"ן הגישה את ההצעה הגבוהה ביותר למתחם "כנרית" בקריה בתל אביב. המתחם נמצא בקרן הרחובות קפלן וליאונרדו דה וינצ'י.
- ליאורה עופר ולב לבייב רכשו את מתחם דרום הקריה בת"א ב-578 מיליון שקל
- מועצת מקרקעי ישראל אישרה את ההסכם עם משרד הביטחון למעבר צה"ל לנגב
- משרד הביטחון התחייב לפינוי חלק נוסף בקריה
"לכלכליסט" נודע כי קבוצה הגישה הצעה של 821 מיליון שקל. במכרז התמודדו שלוש קבוצות נוספות: קבוצת אביב יחד עם אפריקה ישראל, גינדי החזקות, וקבוצת רכישה בראשות מוטי פלד.
חברת גינדי החזקות הציעה 750 מיליון שקל ושותפות של אפריקה ישראל עם חברת אביב הגישה הצעה על סכום של 690 מיליון שקל.
קנייה חזקה | קנייה | המתן | מכירה | מכירה חזקה |
במידה שההצעה הזוכה היא אכן זו של קנדה ואקרו מדובר במחיר שמשקף כ-2.3 מיליון שקל עבור קרקע ליחידה ויחייב את הזוכה למכור את הדירות הרגילות במגדלים סביב 50 -60 אלף שקל למ"ר, כלומר מחירה של דירת 100 מ"ר עשוי להגיע ל-6 מיליון שקל - סכום שנחשב לגבוה במיוחד. כמו כן עבור שטחי המשרדים מדובר על כ-5000 שקל למ"ר עיקרי.
"מכרז כנרית" נחשב למכרז היוקרתי ביותר שיצא במסגרת מכרז פומבי על ידי רשות מקרקעי ישראל, ההערכות הראשוניות היו שלמכרז ייגשו גם חברות מתחום הביצוע - תדהר ואלקטרה - אבל הן החליטו שלא לגשת בסיכומו של דבר.
גורם שמכיר את המכרז מקרוב אמר ל"כלכליסט" כי מדובר במחיר גבוה מאוד במיוחד לאור מטלות ציבוריות שלהן מחויבים היזמים בהיקף של כ-100 מיליון שקל וכן שטחי משרדים רבים שכיום אינם כה מבוקשים לאור הרוויה בשוק. עוד אמר
הגורם, כי המכרז דורש תיאום מתמשך עם משרד הביטחון בשל הצמידות לקריה וגם הבנקים לא ששים לממן פרויקטים בהיקפים כאלה. לדבריו מוזר שבמכרז לא הייתה כל התיחסות לטיב הבנייה וקיים חשש כי המכרז ייבנה בסטנדרט נמוך.
מתחם כנרית משתרע על שטח של כ-10 דונם המיועד להקמת שני מגדלים בני כ-40 קומות הכוללים 330 יח"ד וכן בניין משרדים שיכלול כ-27 אלף מ"ר מתוכם כ-1,500 מ"ר מיועדים לשיומש ציבורי. שיווק המתחם התאפשר רק לאחר שהושגו הבנות בין רשות מקרקעי ישראל, עיריית תל אביב ומשרד האוצר.
לפי ההסכם, כספי שיווק הקרקעות יועברו לטובת שיקוע קו הרכבת הקלה, "הקו הירוק", בתת הקרקע ברחוב אבן גבירול בקטע שבין רחוב קרליבך לרחוב שמעון התרסי וזאת בנוסף לשיקוע "הקו הירוק" בחלק התת קרקעי המתוכנן מרחוב לוינסקי לרחוב קרליבך. אורכו של מקטע זה הנו כ- 2.6 קילומטרים.