אושרה תוכנית ענק לפינוי בינוי בנווה שרת בת"א; הערעור לוועדה המחוזית בדרך
במסגרת התוכנית יפונו וייהרסו 451 יחידות דיור בבנייני "רכבת" ברחוב אח"י דקר וייבנו 1,159 יחידות דיור חדשות. תושבי המתחם טוענים כי התוכנית יוצרת צפיפות גדולה וכן "מכלאות"
הועדה המקומית לתכנון ובנייה של תל אביב אישרה בישיבתה האחרונה ביום רביעי, את העברת התוכנית לפרויקט פינוי-בינוי ברחוב אח"י דקר בשכונת נווה שרת לדיון בהפקדה בוועדה המחוזית.
במסגרת התוכנית יפונו וייהרסו 451 יחידות דיור בבנייני "רכבת" וייבנו 1,159 יחידות דיור חדשות, בשטח ממוצע של 90 מ"ר. התוכנית משלבת מגדלים ובנייה מרקמית (נמוכה) "במטרה לאפשר את הישארות האוכלוסייה הקיימת בשכונה", נמסר מעיריית תל אביב. התוכנית תכלול שישה מבנים בני תשע קומות, ועוד חמישה מגדלים בני 30 קומות על גבי בסיס של מבנה בן שמונה קומות.
התכנית קובעת שמתוך כלל הדירות, ייבנו 20% דירות קטנות, 60% דירות בינוניות ו-20% דירות גדולות. כמו כן, מאפשרת התוכנית מסחר בקומת הקרקע. בעירייה טוענים כי התוכנית מאפשרת "הגדלת השטחים הפתוחים ויצירת רצף שטחים ירוקים עבור הולכי הרגל ורוכבי האופניים", וכי יוקצו 6.5 דונם עבור שטח למבני ציבור ושילוב גני ילדים, מעונות יום וכד'. התכנית אף מוסיפה מספר גדול מאד של מקומות חניה - כ-1,800. והיא חלה על שטח של כ-50 דונם במתחם הרחובות אח"י דקר, בית אל ודבורה הנביאה בשכונת נווה שרת. תוכנית המתאר לעיר (תא/5000) קבעה את השכונה כשכונה הראויה להתחדשות עירונית וציפוף, נמסר מהעירייה.
יזם הפרויקט הוא חברת פי.בי; האדריכלים - משרד טיטו אדריכלים.
"כתנאי להעברת התוכנית לדיון בוועדה המחוזית דרשה הוועדה המקומית להציג את התוכנית המעודכנת לתושבי השכונה בכלל ולבעלי הנכסים בפרט, זאת בהמשך להצגת הפרויקט בפומבית שהתקיימה לפני כשלושה חודשים", נמסר מהעירייה.
בתגובה, אמרו ל"כלכליסט" כמה מתושבי המתחם, כי הם פנו לעירייה טרם קיום הדיון במליאת הוועדה המקומית לתכנון, על מנת לדחות את מועד הישיבה ולקיימה בדלתיים פתוחות, על מנת לאפשר להם להשמיע את טענותיהם, אך סורבו. התושבים, המתכוונים להגיש התנגדות לתכנית לוועדה המחוזית תל אביב, שצפויה לדון בתוכנית בעוד כמה חודשים, טוענים שהתוכנית יוצרת צפיפות גדולה וכן "מכלאות", שכן בניינים ספציפיים צפויים לאכלס את דיירי השכונה הקיימת, בעוד הדירות במגדלים יימכרו לרוכשים מבחוץ, מה ש"מנציח את הפערים", לדבריהם. התושבים אף מתנגדים לכמות החניות הקטנה ביחס למספר התושבים שעתידים להתגורר במתחם, וכן לשטחי המסחר שייפרשו לאורך הקומה בתחתונה של המתחם כולו. לטענתם, כמות השטחים הפתוחים בשכונה תקטן באם יושלם הפרויקט, ולא כפי שטוענת העירייה.