גרמן עזבה ותוכנית חוף התכלת בהרצליה אושרה להפקדה
התוכנית הכוללת כ-10 אלף יח"ד; הקמת הגשר מעל לכביש החוף, שהיוותה את החסם העיקרי, נותרה תנאי לקידום התוכנית; המרוויחים העיקריים - בעלי הקרקעות באזור
אחרי עיכוב של יותר מ-40 שנה, אושרה תוכנית חוף התכלת בדרום מערב הרצליה להפקדה בוועדה המקומית לתכנון ובנייה בהרצליה.
- נחתמה עסקת מכירת "בניין פריסקייל" בהרצליה לאמקור ולפניקס
- אושר במחוזית: 350 יחידות דיור ייבנו על שטח אולפני הרצליה
- בעלי קרקעות בהרצליה: קדמו את תוכנית חוף התכלת
מדובר בעתודת הקרקע הגדול של העיר המשתרעת על פני 2,200 דונם ותחומה בין הים ממערב, כביש החוף במזרח, שדרות אבא אבן ואזור התעשייה מצפון ועד לשטח המוניציפאלי של תל אביב מדרום. מרבית הקרקע מוחזקת בידי בעלים פרטיים וכ-500 דונם מהשטח נמצאים בבעלות מינהל מקרקעי ישראל. קרקע זו היא לא רק העתודה הגדולה ביותר של הרצליה אלא גם אחת מעתודות הבנייה האחרונות שנותרו בסמוך לחוף הים באזור המרכז וערכה נאמד במיליארדי שקלים.
בעלי הקרקעות ניסו במשך שנים לפעול לקידום התוכנית ואף טענו כי בשנות ה-70 הצהירו רשויות התכנון כי בכוונתם לקדם את תכנון המתחם. אלא שמאז, התוכנית נדחתה מספר רב של פעמים באמתלות שונות, כאשר רק בשנת 2007 הוגשה התוכנית לאישור עקרוני של הוועדה המחוזית.
בשנים האחרונות עיקר העיכוב יוחס לדרישתה של ראש העיר הקודמת – יעל גרמן (כיום שרת הבריאות) לפיה אין לקדם את התוכנית לפני הקמת גשר המקשר בין הקרקע אשר נמצאת ממערב לכביש 2 (כביש החוף) לבין צידו המזרחי של הכביש, זאת מתוך רצון לאפשר תשתית תחבורתית סבירה לאזור שמיועד לאלפי יחידות דיור, שטחי מסחר ותעסוקה. בתוך כך, גם כעת התוכנית אושרה בהתניה כי הגשר ייבנה, כך שלמעשה למרות קידומה בוועדות התכנון המשך ההתקדמות נותר תלוי בבנייתו של הגשר.
מי שירוויח באופן מיידי מאישור התוכניות הם בעלי הקרקעות ובמיוחד מספר גורמים אשר העמידו חטיבות קרקע למכירה. כל קידום בתוכנית כזו משמעותו זינוק במחירי הקרקע גם אם אין כאן בשורה אמיתית מבחינת לוחות הזמנים לבנייה.
ראש עיריית הרצליה יהונתן יסעור: "התוכנית מהווה תוספת משמעותית של עתודת דיור ותעסוקה לעיר הרצליה ומהווה אבן דרך בהתפתחות העירונית".
דרור עזרא יו"ר סיעת הירוקים בהרצליה וחבר הועדה המקומית בהרצליה: "לצערי מדובר במחטף בחירות, התוכנית הוכנה בחפזה, והיא מלאה חורים כמו גבינה שוויצרית עבשה, מדובר בשטח עתודה המשמעותי האחרון בהרצליה ובכלל בחופי המרכז, ולא היה קורה שום אסון אם היו משאירים את רובו כאזור לתכנון בעתיד כפי שהוא מוגדר היום"