בית במושב, תלמי מנשה: "אימצו את קונספט דירה להשכיר"
מה שמייחד את הפרויקט של חברת חנן מור הוא תכנון מוקדם מקיף ומוקפד, שאיפשר לחברה לבחור את הקרקעות הטובות ביותר - אלה שסמוכות לשטחים הפתוחים
חברה: חנן מור
בעלת שליטה: חנן מור השקעות (75.5%) שבשליטת חנן מור.
רווח גולמי: 25.3%
ב־2005 ניסתה חברת חנן מור לזהות מה יהיה הדבר הגדול הבא. הם בדקו דמוגרפיה, תשתיות, תוכניות שיווק של המינהל ומגמות בביקושים - וזיהו את הפוטנציאל במתחם באר יעקב: אזור כפרי, שופע קרקעות, נושק לרצועה הירוקה שמחייבת תמ"א 35 (תוכנית המתאר הארצית שקובעת בין השאר את השטחים הירוקים והפתוחים באזורים העירוניים), ועם גישה תחבורתית מצוינת, במיוחד לכביש 431 שעדיין לא נפתח. הקרקעות שמינהל מקרקעי ישראל החל לשווק נפלו כפרי בשל לידיה, וכבר בשלהי 2005 זכתה החברה במכרז ל־23 דונם במושב תלמי מנשה תמורת 33.6 מיליון שקל. "הגענו למכרז בלהיטות יתר כי ראינו את הפוטנציאל באזור, והמחיר שזכינו בו היה גבוה ב־12 מיליון שקל מזה שהציע המציע הבא", משחזר אבי מאור, מנכ"ל החברה. "הגיעו קולגות ובנקים ואמרו, 'חבר'ה, מה קורה פה? השתגעתם?'. עד כדי כך האמנו בפוטנציאל של המקום הזה".
שנה מאוחר יותר רכשה חנן מור מגרש סמוך, ששטחו 2.6 דונם, במעט יותר מ־6 מיליון שקל, וב־2007 החלה לבנות את "בית במושב". עד סוף ספטמבר 2010 נמכרו 269 מתוך 301 הדירות בפרויקט, בתמורה ל־290.1 מיליון שקל. הפרויקט יושלם ב־2011, וצפוי להניב רווח גולמי של 25.3%.
מטורונטו ועד תלמי מנשה: 25 עסקאות הנדל"ן הטובות ביותר
מה שמייחד את הפרויקט הוא תכנון מוקדם מקיף ומוקפד, שאיפשר לחברה לבחור את הקרקעות הטובות ביותר - אלה שסמוכות לשטחים הפתוחים. בהמשך השקיעה חנן מור מאמצים רבים בתכנון תשעת הבניינים שלה, שאמנם מתנשאים לגובה שמונה־תשע קומות, אך משתלבים בנוף הכפרי. איך? המבנה הקובייתי הסטנדרטי הומר לבנייה מדורגת עם מרפסות גדולות, והשכונה כולה מותגה כבתים במושב, אף שמדובר בדירות, תוך אימוץ הקונספט הוויזואלי והחווייתי שבסיפור הילדים "דירה להשכיר".
האריזה והתוכן נשאו חן בעיני משפחות צעירות. תרמה לכך גם ההשקעה הנרחבת של המועצה המקומית, שלדברי מאור, זיהתה את הפוטנציאל והשקיעה בתשתיות, פיתוח ומוסדות חינוך. הפרויקט מציע תחושת קהילתיות גם באמצעות מועדון דיירים, פורטל אינטרנטי שמוצג על מסך פלזמה בקומת הכניסה ובאמצעותו מועברות הודעות לדיירים (כולל מודעות "דרושים" לבייביסטר לערב), וצילום אזורי הפעילות של הילדים באמצעות מצלמות אינטרנט, המעניק למשפחות ביטחון אישי.