סגור
הדמיית הפרויקט בעיר התחתית חיפה
הדמיית הפרויקט בעיר התחתית חיפה (לוי לוסטיג אדריכלים)

השינוי כבר כאן: אושרה התוכנית לבניית מאות דירות בעיר התחתית בחיפה

236 דירות, מתחם מלונות, מבני ציבור וגני ילדים: אושרה התוכנית של קיי.טי.וי אחזקות ו-JTLV למתחם בלב העיר התחתית בחיפה. התוכנית כוללת בניינים למגורים בני 10 קומות, לצד הוראות מפורטות לשימור מבנים היסטוריים. כל הפרטים

העיר התחתית בחיפה הולכת ומשנה את פניה, וכעת מגיע שינוי דרמטי נוסף: הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה חיפה, בראשות מתכנן המחוז רונן סגל, אישרה היום (ג') את התוכנית של קיי.טי.וי אחזקות ו- JTLV להקמת מתחם ענק בלב העיר התחתית בחיפה. המתחם יכלול מגורים, שטחי מסחר ותעסוקה, מלונאות ומבני ציבור, ויתפרס על שטח של 4.2 דונמים.
המתחם ממוקם בין דרך יפו ודרך העצמאות - שני צירי תנועה ראשיים בעיר, והוא ממוקם על ציר המטרונית ובצמידות לתחנת רכבת. במסגרת הבנייה יוקמו 236 יחידות דיור חדשות בבניינים בני 10 קומות, לצד הקמת שטחי תעסוקה ומסחר, מלונאות, ומבני ציבור, שישמשו בין היתר לטובת גן ילדים ומשרדי עירייה. התוכנית קובעת גם הוראות לשימור למרתף תת-קרקעי עם קמרונות (קשתות) שמצוי בתחום התוכנית. כמו כן נקבע כי מבנה לשימור, הממוקם ברחוב יפו 30, יהיה ללא תוספת קומות. התוכנית נערכה על ידי משרד יריב לוסטיג - לוי לוסטיג אדריכלים.
"מדובר בפרויקט משמעותי לעיר חיפה בכלל, ולעיר התחתית בפרט, שישלב מגורים שיהפכו את המתחם לפעיל בכל שעות היממה", מסר מתכנן מחוז חיפה במנהל התכנון, רונן סגל. "מיקומו המרכזי של המתחם מהווה הזדמנות להשלמת הדופן הבנויה של דרך העצמאות מחד ולשמירה על אופייה הייחודי של דרך יפו מאידך, ובכך לתרום תרומה משמעותית למרחב העירוני הקיים ויזרז הליכי התחדשות עירונית בכל האזור".
נכתב על ידי מערכת מרכז הנדל"ן