שדה התעופה בהרצליה יוכשר עד למימוש תוכניות הבנייה
שדה התעופה בהרצליה יוכשר עד למימוש תוכניות הבנייה
הממשלה אישרה תוכנית מתאר ארצית לשדה התעופה המסומן כזמני מקום המדינה, למשך שלוש שנים. זאת עד למימוש התוכניות לשטח שקידמה הוותמ"ל, שיחליפו את שדה התעופה בעתיד; במקביל המדינה פועלת למציאת שדה תעופה חלופי
הממשלה אישרה היום (א') תוכנית מתאר ארצית לשדה התעופה הרצליה לתקופה זמנית של שלוש שנים, זאת בהמשך להמלצת המועצה הארצית לתכנון ובנייה מאוגוסט 2019.
שדה התעופה בהרצליה פועל מאז שנת 1948, אך עד היום הוא מסומן כשדה זמני ופועל ללא תוכנית מפורטת, למרות הוראות תוכנית המתאר הארצית.
בשנים האחרונות קידמה הוותמ"ל תוכניות לשטח השדה אשר יחליפו את שדה התעופה בעתיד. עם זאת, עד להתקדמות התוכנית (אחת התוכניות טרם אושרה, ולשנייה טרם הוצאו היתרי בנייה) נקבע כי השדה ימשיך לפעול באופן חוקי.
במקביל המדינה פועלת בימים אלה למציאת שדה תעופה חלופי שיספק מענה לפעילויות הקיימות בהרצליה, ובהן מוסכים (בדק), בית ספר לטיס, טיסות מסחריות וכדומה.
התוכנית שאישרה הממשלה קובעת בהוראותיה את התנאים לפקיעתה, לפיהם קידום היתרי בנייה לתוכניות מגורים בהיקפים נרחבים יביא באופן מידי לסגירת השדה. התוכנית קובעת גם את הגבלות הבנייה, הן על הבנייה בסמיכות לשדה והן על הפעילות עצמה. בנוסף נקבע כי על השדה לעמוד בקווי רעש, וחל איסור להרעיש מעבר לקבוע בהם.
בחודש יולי 2021 אושרה בוותמ"ל התוכנית, שנקראת "קריית מסלול", שחלה על שטח של 176 דונם, רובו (84%) בבעלות המדינה. התוכנית כוללת 1,940 דירות בבניינים בני 27-8 קומות ומגדל בן 40 קומות, שיוקם בסמוך לכניסה לתחנת מטרו.
בנוסף לכך ייבנו 350 דירות דיור מוגן, 33 אלף מ"ר שטחי תעסוקה ומסחר ושטחים פתוחים הכוללים פארק בן 21 דונם, שיוקם במרכז התוכנית וישמר את תוואי מסלול ההמראה ההיסטורי.
עם זאת, בדומה לתוכניות גדולות אחרות, עיריית הרצליה הודיעה כי לא תאפשר כל בנייה לפני שהמדינה תעמוד בהתחייבויות שלה בנוגע להקמת תשתיות תחבורה, ביוב, מבני ציבור וכדומה.
מנכ"לית מינהל התכנון, דלית זילבר: "ישנה חשיבות רבה לאשר תוכנית לשדה התעופה שפעל שנים רבות ללא כל תוכנית. זאת במקביל לקידום תוכניות לאלפי יחידות דיור באזור ביקוש שיחליפו את השדה בעתיד".