סגור
   שדה דב
שדה דב

עד נובמבר - רמ"י תשווק קרקעות ל-7,100 דירות חדשות בשדה דב

בשעות הקרובות יעלו לאתר רמ"י פרטים ראשונים על המכרז שבו כ-1,600 מהדירות בפרויקטים להשכרה ארוכת טווח והיתר דירות למכירה. שיווק של כמות כה גדולה של דירות בבת אחת עשויה לצנן את מחירי הדירות ברובע החדש שנמכרות כיום בכ-80 אלף שקל למ"ר

רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) נערכת לפרסום עשרה מכרזים לבניית 7,100 דירות בסך הכל, ברובע שדה דב בצפון-מערב תל אביב. כ-1,600 מהדירות בפרויקטים להשכרה ארוכת טווח, כל היתר הן דירות למכירה.
בשעות הקרובות יעלו לאתר רמ"י מודעות עם פרטים ראשוניים על המכרזים, הערכה היא כי ב-15 בספטמבר יפורסמו חוברות המכרזים הכוללות את כל הפרטים הרלבנטיים.
היעד שהציבה רמ"י הוא לסגור את כל המכרזים הללו עד 4 בנובמבר השנה. שיווק של כמות כה גדולה בבת אחת של דירות עשויה לצנן את מחירי הדירות ברובע החדש שנמכרות כיום בכ-80 אלף שקל למ"ר.
התוכנית לבניית רובע שדה דב מאפשרת לבנות 16 אלף דירות, בחלוקה לשלושה מתחמים מדרום לצפון. מכרז ראשון לבניית כ-1,500 דירות במתחם הדרומי נסגר באוגוסט 2021 והניב למדינה הכנסות עתק בהיקף של יותר מ-4 מיליארד שקל. זכו בו ישראל קנדה, אביסרור, שותפות של החברות משולם לוינשטיין אלייד; ומבנה, וכן קבוצת חנן מור שהסתבכה בעקבות הלוואות שנטלה למימון רכישת המגרשים, ולכן הם נמכרו לאחרונה לחברת יח. דמרי. כאמור, הבנייה במתחם הזה החלה ודירות נמכרות בו לפי מחיר של 80 אלף שקל למ"ר ואף יותר מכך.
אבל יתכן שהחגיגה של היזמים הגיעה לסיומה משום שהמגרשים במכרזים שיוצאים לאור היום מצויים במיקום מבוקש יותר שכן הם לא רק צפוניים יותר, אלא גם יותר מערביים ולכן קרובים יותר לים. בעוד שהמתחם הדרומי שבהליכי בנייה נושק לרחוב לוי אשכול והבניינים שבו לא בקו הראשון לים. המגרשים שישווקו בקרוב שוכנים מערבית להמשך רחוב אבן גבירול ונושקים לפארק החופי שיוקם מול הים. פרסום מנה כה גדולה של דירות בבת אחת עשויה לצנן את המחירים שבהן נמכרות כיום דירות ברובע שדה דב.
על פי הערכה של שמאי התוכנית מדצמבר 2023, שווי המגרשים שהמדינה משווקת הוא כ-18 מיליארד שקל. אבל יתכן שהוצאת כל המגרשים למכרז בבת אחת תצמצם את הכנסות המדינה, לעומת מצב שבו היתה משווקת את המגרשים בטפטופים. הצעד הזה פועל לטובת רוכשי הדירות משום שהוא מייצר תחרות ועשוי להוביל להאטה בקצב עליית המחירים.

1 צפייה בגלריה
אינפו תוכנית שדה דב: 16,000 דירות במקום שדה תעופה
אינפו תוכנית שדה דב: 16,000 דירות במקום שדה תעופה
תוכנית שדה דב: 16,000 דירות במקום שדה תעופה

בכל אחד משני המתחמים שבהם המגרשים שבמכרזים מקודמות תוכניות בנייה במקביל, אך הן נפרדות, והן מצויות שבועות לפני מתן תוקף סופי.
התוכנית למתחם שבמרכז רובע שדה דב משתרעת על פני 570 דונם והיא מאפשרת לבנות 7,000 דירות בסך הכל, במגדלים בני 45 קומות ובניינים בגבוה חמש עד תשע קומות. למדינה יש במתחם הזה כ-4,000 דירות. במתחם הצפוני יש מגרשים לבניית כ-4,000 דירות במגדלים בגובה של עד 40 קומות ובניינים של תשע קומות. 3,000 מהדירות במגרשים שבבעלות המדינה ומפורסמים במכרזים.
מנכ"ל רמ"י ינקי קווינט מסר בעניין כי: "המכרז החדש ל-כ-7,100 יח"ד ברובע שדה דב הוא בשורה של ממש בשוק הנדל"ן וצעד חשוב מאוד להורדת מחירי הדיור. שיווק של היקף כה גדול של יחידות הדיור באחד האזורים המבוקשים בישראל ייתן סיוע משמעותי להגדלת ההיצע ומענה חשוב לביקושים הגבוהים לדיור בכלל ובגוש דן בפרט".