סגור
מלון ישמעילוף רחוב יבנה פינת מונטיפיורי תל אביב
מלון ישמעילוף בתל אביב (צילום: ויקיפדיה)

משפחת מחקשווילי מכרה את נכסי היוקרה שלה ביותר מחצי מיליארד שקל

לאחר יותר מ-100 שנה העמידה המשפחה למכירה בנייני מגורים בלוקיישנים הכי יוקרתיים בישראל, משד' רוטשילד, דרך נחלת בנימין ועד הרצליה פיתוח. הזוכים: בני המשפחה, האחים ליאורה ודוד מחקשווילי, שרכשו נכסים שהיו שייכים לאחיות של אביהם. הם גברו על שורת משקיעים שהתמודדו במכרז, בהם ג'ורג' חורש, עומר אדם ומשפחת אבולעפיה

אחד המכרזים הגדולים והמסקרנים ביותר בתחום הנדל"ן בישראל בשנים האחרונות מגיע לידי סיום: לאחר יותר מ-100 שנה נמכרו הנכסים של משפחת מחקשווילי תמורת תמורת יותר מחצי מיליארד שקל.
הפעם הכל נשאר במשפחה: הזוכים במכרז הם קבוצת משקיעים הכוללת את האחים ליאורה ודוד מחקשווילי שרכשו את הנכסים שלא היו שייכים להם מהאחיות של אביהם רוני וכרמלה.
האחים מחקשווילי גברו במכרז על שורת משקיעים בעלי פרופיל גבוה, בהם ג'ורג' חורש, עומר אדם ושותפו מאור מלול, נציגי משפחת אבולעפיה, וכידן דהרי וירון אדיב, בעלי קבוצות הנדל"ן ישפרו ותנופורט.
נכסי המשפחה יצאו למכרז בחודש יולי האחרון במסגרת כינוס נכסים. מי שיזמו את המכרז היו ילדי המשפחה שביקשו לנכס לעצמם את כלל הנכסים במשפחה, ועתה הצליחו לעשות זאת דרך מכרז לאחר שההצעה שהגישו היתה גבוהה משווי הנכסים שנקבע בהליך שמאות.
משפחת מחקשוילי החזיקה נכסים במקומות המבוקשים ביותר בתל אביב. המכרז כלל מכירה של 7 בנייני מגורים שלמים בשדרות רוטשילד והרחובות נחלת בנימין, הרצל, אילת, נחלת בנימין ומונטיפיורי, דירה בשדרות חן ושני מגרשים ברחוב בן יהודה בת"א ובהרצליה פיתוח. הנכסים כוללים גם מבנים מונומנטליים בעלי ערך היסטורי לעיר תל אביב כמו מלון ישמעילוף, בפינת הרחובות מונטיפיורי ויבנה.
משפחת מחקשווילי שמרה לאורך השנים על אנונימיות, אך הגיעה לכותרות בשנות התשעים עקב מאבקים משפטיים ארוכים על חלוקת הירושה של אבי המשפחה, אהרון ישר מחקשווילי, שנפטר ב-1994. אחיותיו של האב הגישו אז בקשה למתן צו לקיום צוואה בה הוא ציווה כמעט את מלוא עיזבונו להן, בעוד לילדיו ציווה סכומי כסף זעומים בלבד. מחקשווילי הוסיף וציין בצוואה כי ילדיו התייחסו אליו בזלזול ואף התעלמו ממנו.
מרדכי ושרה מחקשווילי עלו לארץ ב-1907 והקימו כאן חברה שכללה נכסים בירושלים, טבריה ות"א. כאשר מרדכי פרש מניהול עסקי המשפחה, החליפו בניו, אהרון ומשה, את מקומו. תיק התיעוד מציין כי באופן יוצא דופן, המשפחה הצליחה לשמור על הנכסים שלה לאורך השנים.
בעת הכנת המכרז טען שמאי המקרקעין אסף גסטפרוינד, שמונה מטעם בית המשפט וכונסי הנכסים לצורך הערכת השווי של הנכסים, כי מדובר באוצר: "ביקרתי בנכסים ואני סבור שאלה נכסים ייחודיים, במיקומים הכי מרכזיים שיש והשווי שלהם, שאני אומד אותו במאות מיליונים, הוא בהתאם. זה תיק פירוק מאוד ייחודי. מי שישים את ידו על הנכסים האלה יוכל ליהנות מהפוטנציאל העצום שלהם".
משרד עורכי הדין מזור חכים בית הלחמי הוא שמונה מטעם בית המשפט לטפל בנכסים.