סגור
שלט למכירה בית למכירה ארה"ב נדל"ן
שלט של בית למכירה בארה"ב (צילום: AP)

ארה"ב: מכירות הבתים החדשים צמודי הקרקע בשיא של יותר משנה

המכירות זינקו ב-10.6% לרמה שנתית של 739 אלף בתים – הגבוהה ביותר מאז מאי 2023. ברקע – ירידה בריבית המשכנתאות שהגבירה את הביקוש 

נתון דיור מעודד בארה"ב: מכירות הבתים החדשים צמודי הקרקע עלו בחודש יולי לרמתן הגבוהה ביותר זה יותר משנה, כאשר הירידה בריבית המשכנתאות הגבירה את הביקוש, מה שמספק עדות נוספת לכך ששוק הדיור מתאושש, כך לפי דיווח היום (ו') ברויטרס.
המכירות זינקו בחודש שעבר ב-10.6% לשיעור שנתי מתואם עונתיות של 739 אלף יחידות - הרמה הגבוהה ביותר מאז מאי 2023, כך מסרה היום (ו') לשכת מפקד האוכלוסין של משרד המסחר האמריקאי. זו גם היתה העלייה החדה ביותר במכירות מאז אוגוסט 2022. כמו כן, מכירות חודש יוני עודכנו כלפי מעלה ל-668 אלף בתים, לעומת 617 אלף בתים בדיווח הקודם.
כלכלנים שהשתתפו בסקר של רויטרס העריכו שמכירות הבתים החדשים צמודי הקרקע – שמהווים יותר מעשירית מהבתים החדשים שנמכרים בארה"ב – יטפסו לרמה של 625 אלף יחידות. מכירות בתים חדשים נספרים בחתימת החוזה, עם זאת, הם יכולים להיות תנודתיים בחישוב מחודש לחודש. המכירות עלו ב-5.6% ביולי לעומת יולי אשתקד.
ברקע, הריבית הממוצעת של משכנתא בריבית קבועה ל-30 שנה עמדה השבוע על 6.46%, הרמה הנמוכה ביותר מאז מאי 2023, שנמוכה ביותר מחצי אחוז מהתקופה המקבילה אשתקד, כך לפי סוכנות מימון המשכנתאות פרדי מאק. הריבית ירדה משיא של שישה חודשים של 7.22% בתחילת מאי, זאת על רקע האיתותים של הפדרל ריזרב על הורדת ריבית מיוחלת בספטמבר - צעד שיכול לעזור לעורר מכירות בעתיד.
נתוני דיור אחרים שהתפרסמו היו מעורבים: מכירות הבתים הקיימים בארה"ב עלו יותר מהצפוי ביולי, ושברו מגמת ירידה של ארבעה חודשים. עם זאת, התחלות הדיור צנחו לשפל של 16 חודשים ביולי, ככל הנראה על רקע הוריקן בריל, בעוד ההיתרים לבנייה עתידית ירדו אף הם.