סגור
הדמיית פרויקט היוקרה של רשת מנדרין אוריינטל אל מול חוף ימה של תל אביב מול ה דולפינריום 1
הדמיית הפרויקט של רשת מנדרין אוריינטל ברחוב הירקון (הדמיה: viewpoint)

פטריק דרהי רכש בכמיליארד שקל 94% מפרויקט מנדרין אוריינטל בת"א

העסקה בוצעה לפני שנה ע"י רכישת מניות "סיגייט שער הים" שמחזיקה בפרויקט שממוקם ברח' הירקון, ובשלבי בנייה מתקדמים על מגרש של 7 דונם; עליו נבנים שני מגדלים של 25 ק', האחד עם 230 דירות (דירת 3 ח' נמכרה ב-21 מיליון ש'), והאחר יהפוך למלון יוקרה שינוהל ע"י רשת מנדרין אוריינטל

עסקת ענק בתל אביב. פטריק דרהי בעלי חברת הוט רכש 94% מפרויקט מנדרין אוריינטל, ברחוב הירקון 4-2. העסקה הושלמה ביולי 2023 על ידי רכישת מניות חברת סיגייט שער הים שמחזיקה בפרויקט, לפי שווי חברה של 250 מיליון דולר. 6% מהמניות הנותרות שייכות להרצל חבס. הערכות הן כי דרהי שילם כמיליארד שקל.
הפרויקט בשלבי בנייה מתקדמים על מגרש של 7 דונם שעליו נבנים שני מגדלים שבהם 25 קומות - האחד עם 230 דירות, והאחר יהפוך למלון יוקרה שינוהל על ידי רשת מנדרין אוריינטל, שגם תספק שירותי ניהול לבניין המגורים.
את מניות חברת סיגייט שער הים מכרו לדהרי יונתן קולבר, רונלד כהן, שמואל חרל"פ, צבי ברק ומשפחת ברונפמן. קבוצת אנשי העסקים הזו רכשה את המגרש בשנת 2015 מיוסף בוכמן איש עסקים, יהודי גרמני בתמורה ל-200 מיליון שקל.
בוכמן עצמו הפך בזמנו לבעל הזכויות במגרש לאחר שבשנת 1989 קנה את מתחם הדולפינריום בתמורה ל-5 מיליון שקל. בשנת 2003 הוא חתם עם עיריית תל אביב על הסכם לחילופי מגרשים - העירייה ביקשה להרוס את מתחם הדולפינריום כדי לפנות מקום לטיילת, ונתנה לו בתמורה את המגרש שעליו נבנה כיום פרויקט היוקרה.
המיקום של הפרויקט בקו הראשון לים הפך אותו לאחד היקרים בארץ. על פי נתוני רשות המיסים מאוקטובר 2021 ועד עתה דווח על כ-70 דירות שנמכרו בו. המחיר הממוצע למ"ר הוא כ-130 אלף שקל. הדירה היקרה ביותר נמכרה בדצמבר 2021 ב-51 מילון שקל. באוגוסט השנה נמכרה דירת שלושה חדרים ב-21 מיליון שקל.
את דרהי ייצגו בעסקה עו"ד משה מויאל ממשרד מויאל מלאכי ועו"ד אוריאל בובלי. את החברה המוכרת ייצג משרד מיתר.