סגור
גבעת שאול ירושלים
גבעת שאול ירושלים (צילום: yosefus/Shutterstock)

עם חיבור לרכבת הקלה: מאפיית ברמן בגבעת שאול תהפוך לקומפלקס מגדלים ותעסוקה

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ירושלים המליצה לוועדה המחוזית לאשר את יוזמת המאפייה להקים קומפלקס תעסוקה חדש, במקום זה שפעלה בו. במקום הבניינים שייהרסו, יוקמו שני מגדלים בני 22 ו-30 קומות על גבי שטח של 11 דונם, מעל 5 קומות מסד ו-5 קומות של חניון תת-קרקעי

הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בירושלים הודיעה השבוע כי היא ממליצה לוועדה המחוזית לאשר את יוזמת מאפיית ברמן להקמת מתחם תעסוקה חדש במקום המבנה הישן שבו פעלה בגבעת שאול, בין הרחובות האופה ובית הדפוס.
במסגרת הפרויקט, שישתרע על שטח של כ-11 דונם, צפויים להיהרס שני מבנים ישנים בני 2 ו-4 קומות ובמקומם יוקמו שני מגדלים בני 22 ו-30 קומות, מעל 5 קומות מסד ו-5 קומות של חניון תת-קרקעי. התוכנית כוללת הקמת שטחי תעסוקה בהיקף של כ-81 אלף מ"ר ועוד כ-24 אלף מ"ר שטחי מסחר. בנוסף, התוכנית מציעה חיבור באמצעות גשר הולכי רגל בין הפרויקט החדש לרחוב כנפי נשרים וקו הרכבת הקלה.
מאפיית ברמן הוקמה בשנת 1875 ברובע היהודי בעיר העתיקה. ב-1965 עברה המאפייה לגבעת שאול. המאפייה פועלת כיום בירושלים ובמאפיית ודש ברמת השרון ומועסקים בה 900 עובדים. מזה שנים שיצחק ברמן, הבעלים של המאפייה, דורש מהממשלה לאפשר להעלות את מחיר הלחם האחיד בפיקוח, ומאיים לפטר עובדים ולממש את נכסי הנדל"ן של המשפחה.
אזור התעשייה גבעת שאול, המתפרס על שטח של 590 דונם, ממוקם בצפון מערב העיר, באתר שבו שכן בעבר, לפני 1948, הכפר הערבי דיר יאסין. תוכנית האב לאזור התעשייה גבעת שאול, שהוכנה ב-2013, קובעת כי באזור התעשייה יותרו שימושים לתעשייה לסוגיה וכן שימושים נלווים המשרתים את פעילות אזור התעשייה, בעיקר מסחר, וכן מכללות טכנולוגיות ומוסדות להכשרה תעסוקתית.
הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים אישרה במאי 2022 עידכון של תוכנית האב של אזור התעשייה גבעת שאול. ע"פ העידכון, ניתן יהיה למקם בחמישה מתחמי הכניסה לאזור התעשייה, שסומנו בעבר כפוטנציאליים לתעסוקה, מסחר ומלונאות, גם מגורים בהיקף של 25% מכלל שטחי הבנייה האפשריים. התנאי לתוספת המגורים הוא מענה בשטחי ציבור בשכונות הסמוכות - קריית משה, גבעת שאול והר נוף.
במאי 2022 אישרה הוועדה המחוזית ירושלים את הסנונית הראשונה בהתחדשות אזור התעשייה בגבעת שאול. מדובר בפרוייקט המכונה "עיר עולם", שממוקם במגרש בשטח של 13.5 דונם, באתר טחנת הקמח ברחוב יוסף וייץ. התוכנית, שעליה חתום האדריכל אבנר ישר, כוללת כ-38,000 מ"ר של שטחי תעסוקה ומסחר, 6,600 מ"ר של מבני ציבור ו-360 יח"ד.