סגור
קריית ים, כיכר מזרקת המשאלות
כיכר בקריית ים (שרון ינאי)

רק בניסיון שני ובחצי מחיר: רמ"י הצליחה לשווק קרקע בקריית ים

הקרקע נמכרה ב-88 מיליון שקל, כמחצית מההערכה של רמ"י. על הקרקע ייבנו שני מגדלי מגורים בגובה 26 ו-32 קומות. שמאי מקרעין: "השוק התאושש ואנחנו רואים שיאי מכירות של יזמים. יש יותר אופטימיות"

לאחר שניסיון לשיווק הקרקע בדצמבר 2023 נכשל ולא היתה שום היענות למכרז הצליחה אתמול רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) לשווק את מתחם העירייה בקריית ים. במכרז הנוכחי זכו החברות "מור מרגלית בריטניה ישראל" ו"פרדי אקוויטי יזום ונדל'ן" שישלמו הוצאות פיתוח של כ-40 מיליון שקל ועוד 44 מיליון שקל, ובסך הכל 88 מיליון שקל. מחיר המינימום של רמ"י היה כ-20 מיליון ומחיר השומה, 144 מיליון שקל, כך שהקרקע נמכרה בכחצי ממחיר השומה. למכרז ניגשו ארבעה מציעים.
מדובר במגרש בשטח של כ-12 דונם, שעליו נמצא בית העירייה הישן של קריית ים במרחק של דקות הליכה מחוף הים. ב-2019 מכרה העיריה את שטח המתחם לרמ"י, ובנתה מבנה חדש במיקום אחר (שדרות משה שרת, ליד אשכול הפיס).
על המגרש המדובר חלה תב"ע שיזמה רמ"י, ועליה חתום האדר' גיא מילוסלבסקי. על פי התב"ע שאושרה ב-2022, בית העיריה יהרס ובמקומו יוקמו 2 מגדלי מגורים בגובה 26 ו-32 קומות, מעל קומה מסחרית וקומת תעסוקה. מתחת למגדלים ולכיכר הצמודה, מתוכננות 4 קומות חנייה. מבנה הספרייה העירונית של קריית ים שנמצא בסמיכות נקבע כמבנה לשימור.
בדיון של הוועדה המחוזית חיפה בהתנגדויות לתוכנית מתחם העירייה בחודש מאי 2022 היא הוגדרה כ"תוכנית בעלת חשיבות גבוהה, המהווה מימוש בפועל של החזון להתחדשות עירונית של מרכז העיר, כפי שבאה לידי ביטוי בתוכנית המתאר הכוללנית לעיר".
לדברי שמאי המקרקעין ד"ר אסף גסטפרוינד, תוצאות המכרז מראות בבירור שמה שמשפיע בשוק הנדל״ן, כמו גם בשוק ההון, זה הסנטימנט ורוח התקופה. "המלחמה עדיין כאן, וגם הטראומה כנראה, אבל השוק התאושש ואנחנו רואים שיאי מכירות של יזמים", אמר. "כרגע הציפייה היא אופטימית יותר והדבר מוביל להגשת הצעות, גם במכרזי רמ"י. בנוסף, במכרז הנוכחי, רמ״י גם הציעה פריסה של התשלומים של סכום הזכייה, מה שבהחלט עשוי להקל על הזוכה ולעודד הגשת הצעה".