סגור

יוחננוף זכתה במכרז ל-10 דונמים למסחר באשדוד - ותשלם 40 מיליון שקל

רשות מקרקעי ישראל פרסמה את שמות הזוכים במכרזי מקרקעין למטרות מסחר, תעסוקה ואחסון בפארק לכיש באשדוד וכן באזור התעשייה עד הלום בבאר טוביה, שם זכתה חברת נדב בלילה ב-22 דונם ותשלם כ-113 מיליון שקל. איתי שפרן, מכון גיאוקרטוגרפיה: "המחירים ששילמו באשדוד גבוהים"

רמ"י (רשות מנהל מקרקעי ישראל) פרסמה היום את שמות החברות הזוכות במכרזי מקרקעין למטרות מסחר, תעסוקה ואחסון באזורי התעסוקה עד הלום (מועצה אזורית באר טוביה) ופארק לכיש (אשדוד).
חברת נדב בלילה לוגיסטיקה זכתה בשטח של כ-22 דונם ותשלם כ-113 מיליון שקל, לפני מע"מ. השטח הוא בייעוד מלאכה, תעשייה זעירה ומסחר. במכרזים לשטחי מסחר ותעסוקה בפארק לכיש באשדוד זכו גל יוזמה, יוחננוף ובניו ועיוש רפאל.
יוחננוף ובניו, שזכתה בחטיבת הקרקע הגדולה ביותר, בשטח של כ-10 דונמים, תשלם סך של כ-40 מיליון שקל, לפני הוצאות פיתוח, שמוערכות ב-30 מיליון שקל.
למכרז של חטיבת הקרקע באזור התעסוקה עד הלום הוגשו 22 הצעות. מחיר המינימום היה כ-15 מיליון שקל. כאמור, ההצעה הזוכה עמדה על סכום של 113 מיליון שקל. גובה ההצעה השנייה היה כ-92 מיליון שקל. המחיר ההתחלתי על השטח שבו זכו יוחננוף ובניו היה כ-9 מיליון שקל. למכרז ניגשו שש מציעות. . יש לציין שלהצעה של יוחננוף קדמה הצעה בסך 60 מיליון שקל, שניפסלה מטעמים טכניים.

1 צפייה בגלריה
איתן יוחננוף ה בעלים של רשת יוחננוף
איתן יוחננוף ה בעלים של רשת יוחננוף
איתן יוחננוף, הבעלים של רשת יוחננוף
(צילום: עמית שעל)

נדב בלילה, שזכה במכרז באזור התעסוקה עד הלום: "אזורי התעשייה פה מלאים. יש ביקוש אדיר לאחסנה באזורי התעשייה עוטפי אשדוד (תימורים, עד הלום, יואב, ראם). זה הכל עניין של היצע וביקוש. אנחנו ניגשים למכרזים במחירים קצת לא הגיוניים, אבל פשוט אין קרקעות. יש במשרד שלי רשימה ארוכה של לקוחות שאין להם לאיפה לעבור. לדעתי, זה קשור לטיפול של הרשויות בחריגות הבנייה במושבים. מפנים משם את שטחי האחסון, ואין להם לאיפה לעבור".
איתי שפרן, סמנכ"ל פיתוח עסקי במכון גיאוקרטוגרפיה, טוען שיש צורך בשטחי אחסון, אך קיים עודף בשטחי תעסוקה: "אנחנו עדים לכך שיש ביקוש מאוד גדול לשטחי אחסנה ולוגיסטיקה. סדר הגודל היום בעורף הנמל אשדוד הוא 8-7 מיליון שקל לדונם לשטחי אחסון. העסקה של נדב בלילה טובה מאוד, בהנחה שיאשרו לו להסב את ייעוד הקרקע ללוגיסטיקה.
"מצד שני, המחירים ששילמו הזוכים באשדוד הם מאוד גבוהים, כי אין בחטיבות הקרקע שרכשו שטחי אחסנה ולוגיסטיקה. אין באשדוד שום צורך בעוד שטחי תעסוקה ומשרדים. במע"ר הצפוני בנו לאחרונה 50,000 מ"ר של שטחי תעסוקה. במקביל העירייה מתכננת עוד שלושה אזורי תעסוקה. החברות שמתמקמות שם צורכות היקפים נמוכים של משרדים. אין צורך בכל כך הרבה שטחי מסחר ותעסוקה באשדוד. מדובר בהיצע תכנוני שאין לו ביקוש".