סגור

ווי בוקס תשלם 2.5 מיליון שקל לעיריית בת ים על תוספת הדירות במגדל לייטהאוס

לפני למעלה מעשור החברה רכשה מעיריית בת ים קרקע לפרויקט מגורים עליו הקימה את המגדל; אלא שבמהלך הדרך נתגלעה מחלוקת בינה לבין העירייה על תשלום בגין תוספת של 24 דירות שאושרו לחברה במגדל - שהוכרעה לאחרונה בבית המשפט

ווי בוקס, החברה היזמת של מגדל לייטהאוס בבת ים, תשלם לעירייה תוספת של 2.5 מיליון שקל עבור תוספת של 24 דירות במגדל לייטהאוס שהוקם על ידי החברה בעיר, כך עולה מפסק דין של בית המשפט המחוזי בת"א.
מדובר במאבק משפטי שנמשך שנים רבות. ב-2012 ניגשה ווי בוקס למכרז של העירייה למגרש בשכונת פארק הים בבת ים. ווי בוקס הגישה הצעה של כ-47 מיליון שקל, בעוד השמאי הממשלתי העריך כי סכום התמורה הסביר הוא כ-57 מיליון שקל. על פי הסיכום באותה העת, ווי בוקס נדרשה להוסיף כ-9.5 מיליון שקל (הפער מהערכת השמאי) על מנת לזכות במכרז, וכך היה.
1 צפייה בגלריה
מגדל לייטהאוס ב בת ים חברת YBOX
מגדל לייטהאוס ב בת ים חברת YBOX
מגדל לייטהאוס בבת ים
(צילום: wikipedia)
בהמשך, ביקשה החברה תוספת דירות, וקיבלה מהעירייה תוספת של 24 דירות, נוסף על 152 הדירות בתוכנית הראשונה שאושרה. המחלוקת העיקרית הייתה בנוגע לדרישת העירייה לקבל מהחברה סכום של כ-2.5 מיליון שקל עבור תוספת הדירות לתוכנית, כאשר בחברה ובעירייה פירשו באופן שונה את התוספת: חברה טענו כי הסכום הנוסף ששילמו עבור הקרקע בהתאם לדרישת העירייה כבר כלל את תוספת הדירות, בעוד בעירייה טענו כי מדובר בתשלום נוסף ונפרד.
העירייה הגישה תביעה באמצעות עו"ד יואב קוק ממשרד שרקון, בן-עמי, אשר ושות' (CBA). וויי בוקס טענה כי הסכום שמבקשת העירייה כבר כלול בתוספת בסך כ-9.5 מיליון שקל ששילמה בעבר. בית המשפט דחה את הטענה וקבע כי לא דובר על תוספת בגין הגדלת מספר הדירות.
בפסק הדין שניתן ב-15 בספטמבר קבע השופט יהושע גייפמן כי עליית שווי המגרש בגין הגדלת מספר הדירות מזכה את העירייה בתשלום הנוסף. עוד קבע השופט כי גם אם דרישת העירייה לתשלום התוספת נשלחה בחלוף כ-4.5 שנים ממועד אישור התוכנית, אין הדבר מלמד על ויתור של העירייה על זכותה לתבוע.