ועידת המשכנתאות"הרפורמה במשכנתאות תיטיב עם הלקוחות"
ועידת המשכנתאות
"הרפורמה במשכנתאות תיטיב עם הלקוחות"
בפאנל שנערך אתמול במסגרת ועידת המשכנתאות של התאחדות יועצי המשכנתאות ועסק ברפורמה בשוק המשכנתאות היתה תמימות דעים לגבי החשיבות לצרכן, אבל גם חשש מעודף מידע: "הייעוץ האישי נחוץ"
במושב בנושא הרפורמה במשכנתאות שנערך אתמול (ג') במסגרת ועידת המשכנתאות של התאחדות יועצי המשכנתאות, ראיינה ליאור קינן, כתבת חדשות 13, את שרון בן יהודה, סגנית מנהל זרוע משכנתאות בנק מזרחי טפחות; טובי עסיס, מנהל מערך אשראי וחיתום בנק דיסקונט; וליאור כהן, מנהל מוצר אשראי בנק ירושלים.
מה ההשפעה של הרפורמה על הצרכן, האם היא באמת תיטיב איתו?
בן יהודה: "בנק ישראל הגדיר מטרות מרכזיות לייצר שקיפות ואחידות, ולהגדיר לוחות זמנים לעסקה. במטרות האלו הלקוח יוכל להשוות תפוחים לתפוחים, אבל משכנתא היא מוצר מותאם אישית ללקוח ולצרכיו האישיים, ובסופו של דבר הרפורמה לא תחליף את הייעוץ האישי שיעשו בבנק".
עסיס: "הציפייה של בנק ישראל היא לפתוח את התחרות שהיא קיימת ומתפתחת בשנים האחרונות, ובעצם העובדה שלקוחות חיצוניים מגיעים לייעוץ, מרגישים את התחרות. עודף המידע מייצר שקיפות והשוואה בין הצעות, אבל אני חושש שבמקומות מסוימים יכול ליצור רתיעה. הרפורמה תסייע ללקוחות שמתנדנדים".
כהן: "אני חושב שהשקיפות כן טובה ללקוח. לנו היה חשוב תמיד לשקף ללקוח את המצב האמיתי שלו. הרפורמה טובה ללקוח, בדומה לרפורמת מאגר נתוני אשראי היא עושה חינוך שוק. שוק המשכנתאות תחרותי בשנים האחרונות".
האם בנק מזרחי ישנה אסטרטגיה?
בן יהודה: "זה יחזק את האסטרטגיה שלנו. האסטרטגיה שלנו היא אישית, וזו אינה ברירת מחדל".
עסיס: "עשינו הרבה שינויים. יש לנו מוקד משכנתאות חזק עם סמכויות נרחבות ומענה מהיר, ומעבר לזה היינו צריכים לשפר לא מעט בתוך תהליכי העבודה לקצר טווחים ולפעול יותר מהר. הכשרנו לזה כוח אדם".
כהן: "משכנתא היא לא מוצר מדף גנרי אלא מוצר שמצריך התאמה אישית. האסטרטגיה של בנק ירושלים היא התאמת המוצר לצורך של הלקוח והרפורמה תומכת בכך".