סגור
בניין פק Puck סוהו ניו יורק OpenAI שכרה משרדים
בניין Puck בסוהו ניו יורק. חוזה שכירות לחברת OpenAI (צילום: ויקיפדיה)

חברת OpenAI מתרחבת: שוכרת מתחם משרדים ענק במנהטן

מפתחת ChatGPT שוכרת 8,360 מ"ר בסוהו, זאת בנוסף להסכם שכירות לבניין שלם בשכונת מיישן בסן פרנסיסקו עליו חתמה לאחרונה; מגמת התרחבות של חברות AI מסמנת התאוששות בשוק הנדל"ן המסחרי בארה"ב

מפתחת צ'אטבוט הבינה המלאכותית ChatGPT חתמה החודש על חוזה שכירות לשטח של 8,360 מ"ר (90,000 רגל רבועים) בבניין Puck בשכונת סוהו שבמנהטן. כך לפי מקורות המעורבים בנושא.
זוהי עסקת שכירות גדולה שנייה של OpenAI בעת האחרונה. בחודש שעבר חתמה על הסכם שכירות לבניין שלם בשכונת מישן (Mission Bay) בסן פרנסיסקו – הסכם השכירות הגדול ביותר השנה בתחום המשרדים של סן פרנסיסקו.
החברה היא גם שכירת משנה של אובר (Uber) בשני מבנים נוספים בסן פרנסיסקו והיא צפויה להרחיב את הנוכחות שלה בשוק המשרדים בעיר. זאת במקביל לחברות AI נוספות שמרחיבות את שטח המשרדים שלהן.
הפריחה של השנה האחרונה בתחום הבינה המלאכותית הוא אחד הגורמים להתייצבות (וברבעון השלישי אף לצמיחה מחודשת) בסקטור הנדל"ן המניב בארה"ב – לצד גורמים נוספים של התאוששות בכלכלה האמריקאית.
הביקוש הגובר למשרדים מורגש בעיקר בסן פרנסיסקו - שספגה אולי את המכה הקשה ביותר ממעבר העובדים לבית בשנים שלאחר הקורונה - אך הוא מורגש גם בניו יורק, דנבר, סיאטל, אטלנטה וערים גדולות נוספות. זאת לאחר תקופה ממושכת של ביקושים נמוכים ועלייה בשטחים הפנויים.
"ה-AI הוא לא כדור הכסף של שוק המשרדים, אבל הוא חלק מסיפור ההתאוששות הרחב יותר שלו", אמר ג'ייקוב רואודן (Jacob Rowden), ראש מחלקת המחקר בחברת שירותי הנדל"ן JLL.
לדברי ראודן, בסך הכול השכירו חברות ה-AI כמעט חצי מיליון מ"ר (460,000) בסן פרנסיסקו, יותר מ-5% משטח המשרדים בעיר. עוד ציין עוד כי מתחילת השנה 57 חברות בינה מלאכותית חתמו על הסכמי שכירויות בעיר - 40 מהן חברות קטנות ובינוניות שביצעו את עסקת השכירות הראשונה שלהן.