סגור
הדמיה מבנה ראשון מרכז ביוטק ליד בית חולים שיבא רמת גן
הדמיה, מבנה ראשון של מרכז הביוטק ליד בית חולים שיבא רמת גן. "עיר הבריאות ללא גדרות" (הדמיה: מושלי אלדר אדריכלים)

אושרה תוכנית המבנה הראשון במרכז הביוטק ליד בית החולים שיבא ברמת גן

התב"ע לפרוייקט, שהוא חלק מתוכנית "עיר הבריאות ללא גדרות" שביה"ח במרכזה, אושרה. המבנה ממוקם ברחוב רפאל איתן, על מגרש בשטח של כ-7 דונם וכולל שני בניינים בני 19 קומות, עם קומה מסחרית. כעת התוכנית צפויה לקבל היתר בנייה

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ברמת גן אישרה שלשום (יום א') את תוכנית העיצוב של מרכז הביוטק ( Health Tech Valley) שיהיה חלק מתוכנית "עיר הבריאות ללא גדרות" של רמת גן, שבית החולים שיבא במרכזה. מרכז הביוטק אמור להישען על הסמיכות לבית החולים, לקו הסגול של הרק"ל ולמטרו, ולאוניברסיטת בר אילן. התב"ע (תוכנית בניין עיר), שעליה חתום האדר' גיל שנהב, נדונה ואושרה בוועדה המחוזית ת"א בחודש ספטמבר 2023. אישור תוכנית העיצוב של המבנה משמעו צעד משמעותי ואחרון לקראת קבלת היתר בנייה.
הפרוייקט ממוקם ברחוב רפאל איתן, על מגרש בשטח של כ-7 דונם וכולל מבנה בגובה של 19 קומות, עם קומה מסחרית לאורך הרחובות שד' גבריאלה ורפאל איתן. מעל קומת המסד המבנה מחולק לשני מגדלים מופרדים בשימוש תעסוקה לרבות משרדים, מעבדות, מרפאות ושימושים נוספים. בתת הקרקע 6 קומות מרתף לשימושים טכניים וחניה. סך כל השטח הבנוי הוא כ-120,000 מ"ר. יזמית הפרוייקט היא חברת הביטוח מגדל. על התוכנית חתום משרד מושלי אלדר.
יש לציין כי לתב"ע, שכללה מגרש נוסף, היו התנגדויות של מאות תושבי רמת אפעל, שחששו מפגיעה באופי המקום. מתוך ההתנגדות של משה פינצ'בסקי: "המגרש נשוא התוכנית ממוקם אמנם מחוץ לרמת אפעל אך הוא משיר אליה וסמוך מאד לבתיה. אם חלילה תאושר התוכנית הנ"ח הבניין יהפוך למגדלור המשקיף על רמת אפעל באופן פוגעני ובלתי סביר, ופוגע בעיקרון שהיה מקובל עד כה ולפיו על סיפה של רמת אפעל, שהינה שכונת צמודת קרקע בעיקרה, לא תקום בנייה גבוהה באופן כ"כ קיצוני".
הוועדה המחוזית ת"א דחתה את ההתנגדויות: "העצמת הזכויות מתאפשרת בזכות התקדמות הביצוע של הרכבת הקלה והתכנון של המטרו, אשר יעבור בתוך בית החולים, וראויה בשל הרצון לקדם ולאפשר הקמת מרכז ביוטק, אשר נסמך על מסה מינימלית של שטחי תעסוקה ומסחר, תחבורה והשכלה. התוכנית כוללת בינוי עד לגובה של 20 קומות, כאשר הועדה סבורה כי מדובר על גובה ראוי ונכון למיקום זה".