סגור
הדמיה מתחם בזק מליסרון
הדמיית הפרויקט (הדמיה: משרד גידי בר אוריין)

מליסרון תרכוש את מתחם לינקולן בת"א במחיר שיא של 300 מיליון שקל

מליסרון שבשליטת ליאורה עופר תרכוש את המתחם שגודלו 17 אלף מ"ר ונמצא בפינת הרחובות סעדיה גאון ולינקולן בעסקה המשקפת מחיר של 18 אלף שקל למ"ר - גבוה פי 2 מהמקובל לקרקע לשטחי תעסוקה בת"א

חברת בנייני העיר הלבנה בשיתוף חברת הביטוח הפניקס עומדות למכור את מתחם בזק בפינת הרחובות סעדיה גאון ולינקולן בתל אביב (מתחם לינקולן) לחברת מליסרון, בשליטת ליאורה עופר, בתמורה ל-300 מיליון שקל. לפי שמאי המקרקעין אריה קמיל, המחיר שמליסרון תשלם עומד על כ-18 אלף שקל למ"ר, בערך פי 2 מהמחיר המקובל לקרקע לשטחי תעסוקה בת"א.
הנכס, שגודלו 17 אלף מ"ר וממוקם בשטח של כ־4.5 דונמים, נרכש ע"י בנייני העיר הלבנה והפניקס מקרן ריאליטי במרץ 2021, בתמורה ל-188 מיליון שקל. על המגרש קיימים היום מבנים ששימשו בעבר כמרכזיית תקשורת ומשרדים של בזק, ושטחם הכולל הנו כ־7,850 מ"ר, מחציתם תת־קרקעיים. כיום משמש המבנה בחלקו למסחר ומושכר לרשת ויקטורי, מסעדת אייבי ולבית הספר למחול ביכורי העיתים.
המתחם ממוקם בין שדרות רוטשילד, מתחם שרונה ובקרבת מתחם חסן ערפה (יצחק שדה), הנבנה בימים אלה. כמו כן, בקרבתו ממוקמת תחנת קרליבך של הרכבת הקלה והמטרו העתידיים. מעבר למיקום, סיבה מרכזית לרכישת הקרקע כעת נעוצה בזכויות הבנייה שקיימות בקרקע.
בטרם מכירת הנכס ע"י קרן ריאליטי קודמה למקום תב"ע חדשה הכוללת בניית ארבעה מבנים בגובה שמונה קומות שיכללו מגורים ומסחר. בנייני העיר הלבנה והפניקס המשיכו לקדם את התוכנית למקום, יחד עם האדריכל גידי בר אוריין. לכלכליסט נודע שבין היזמים לעיריית ת"א-יפו היתה מחלוקת באשר לאופי המבנה העתידי. לעת עתה מקודמת תוכנית לפי התב"ע הקיימת, משנת 1992, המאפשרת בניית מבנה משרדים בשטח של 17 אלף מ"ר ועוד 8,000 מ"ר שיועברו באמצעות ניוד זכויות.
שמאי המקרקעין אריה קמיל מסביר שעיריית ת"א-יפו נחושה שלא לאפשר שינוי יעוד קרקע בשטחי מרכזיות בזק לשעבר: "לעיריית ת"א יש משקע עמוק בנושא מכירת מרכזיות בזק לשעבר. בזמנו, בזק קיבלה את שטחי המרכזיות כקרקע חומה, כלומר, שייעודה ציבורי. עיריית ת"א, בשונה ממקומות אחרים בארץ, לא מוכנה לאפשר את שינוי הקרקע למגורים. זה מקום שאמור להיות משורת בצורה מעולה ע"י רכבת קלה, מטרו ורכבת כבדה ובמרחק הליכה של 7 דקות הליכה משדרות רוטשילד. חוץ מזה, הוא נמצא מחוץ לתחום ההשפעה של תמ"א 70, תוכנית המטרו, ולכן לא יחול עליו היטל השבחה של 75%".
איתי שפרן, סמנכ"ל פיתוח עסקי בגיאוקרטוגרפיה, סבור שהמחיר שמליסרון תשלם הגיוני: "המרחב הזה שבין רחוב הרכבת למע"ר הצפוני הוא ברמות הביקוש הגבוהות ביותר בארץ. מדובר במחירי שכירות שהם פי 2 מאשר במקומות אחרים - כיום, בערך 250-200 שקל למטר. מערבית לציר האיילון אין יותר עתודות קרקע לבנייה לתעסוקה ביחס לביקוש, ולכן המחיר הגיוני. יש לזכור שהמתחם הזה נמצא ליד תחנות קרליבך ויצחק שדה של הרכבת הקלה והמטרו ולא רחוק מתחנות השלום וההגנה של הרכבת הכבדה".