גובה המבנים בלב רמת השרון יוכפל פי 4, והצפיפות תגדל פי 8
גובה המבנים בלב רמת השרון יוכפל פי 4, והצפיפות תגדל פי 8
הוועדה המחוזית הפקידה תוכנית להתחדשות אינטנסיבית במפגש הרחובות הראשיים סוקולוב, ויצמן וביאליק, הכוללת 800 דירות חדשות, כ־23 אלף מ"ר שטחי תעסוקה ומלונאות, 5,000 מ"ר שטחי מסחר ו־5,000 מ"ר שטחי ציבור. בעירייה מברכים על ההחלטה
הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב הפקידה להתנגדויות תוכנית להתחדשות "הלב העירוני של רמת השרון". מדובר בשטח לא גדול, של כ־22 דונם, במפגש הרחובות הראשיים סוקולוב, ויצמן וביאליק. בפועל, מדובר ביצירת כיכר עירונית חדשה, שסביבה מגדלים בגובה של 20 קומות.
השינוי של האזור, שהוא די מנומנם כיום, יהיה רדיקלי: הכפלה של גובה המבנים פי ארבעה והגדלת הציפוף פי שמונה. "הקרב העתיק הוכרע. רמת השרון הולכת להיות עיר, לא כפר, והמתחם הזה הוא המרכז שלו", אמר חבר מועצת העיר צחי שריב.
במתחם הרחובות הללו יש כיום 148 דירות וכ־11 אלף מ"ר שטחי מסחר ותעסוקה. לפי התוכנית החדשה, הדירות הללו ייהרסו ובמקומן ייבנו כ־800 דירות חדשות. בנוסף לכך התוכנית כוללת כ־23 אלף מ"ר שטחי תעסוקה ומלונאות, 5,000 מ"ר שטחי מסחר ו־5,000 מ"ר שטחי ציבור.
האדריכל אסף לרמן, שחתום על התוכנית, מבהיר את חשיבות הפרויקט ברמה האורבנית: "רמת השרון, בדומה לערים רבות אחרות בארץ, היא עיר חסרת מרכז. היא פרוסה לאורך נתיב שחוצה אותה מצפון לדרום, שפשוט עובר את העיר ומעביר דרכה נפחי תנועה עצומים. החוסר במרכז הוא מאוד ברור בעיר כמו רמת השרון ומייצר חוסר זהות מקומית. מהנקודה הזאת התחלנו.
"יש להוסיף על כך שהעיר מתפתחת במזרח ובמערב. בשני הקצוות האלה יש שכונות חדשות בהיקפים גדולים, עם מרכזי תעסוקה ומסחר. המרכז הוותיק של העיר, שהוא גם המרכז הגיאוגרפי, נזנח עם השנים. אנחנו ביקשנו ליצור נקודה מרכזית, שמייצרת פאוזה בתנועה האינטנסיבית, אי גדול שמוקף בבינוי בנפחים גבוהים בתמהיל מגוון".
ראש העירייה אבי גרובר מדגיש את חשיבות התוכנית לשינוי המאזן הדמוגרפי של העיר: "יש גל חזרה של צעירים לעיר, אבל אין לנו דירות להציע להם, לכן הובלנו תוכנית שתיתן מענה נרחב לדיור לצעירים עם 40% דירות קטנות עד 65 מ"ר ו־40% דירות בינוניות. הקרבה למטרו ולמתחמי התעסוקה שאנחנו בונים לצד מיקרומוביליטי תשנה את העיר במובן הטוב של המילה.
"לצד הצעירים, גם מבוגרים יוכלו ליהנות מהחיבור למרכז העיר ולהאב התחבורתי המקומי", הוסיף. "החיים בלב המטרופולין ימנעו תופעות של ניתוק והסתגרות בקרב מבוגרים, ויאפשרו להם להישאר מחוברים לקהילה ולחוויה האורבנית. אני בטוח שיום יבוא והכיוון של הצעירים יהיה מתל אביב לרמת השרון ולא להפך, והתנועה של מבוגרים מדירות גדולות בפרוורי העיר לדירות קטנות במרכז".
יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב, ערן ניצן, הבהיר: "התוכנית תואמת את רוח תוכנית המתאר הארצית למרחב תחנות המטרו (תמ"א 70), המקודמת בימים אלה".
האדריכלית עירית טלמור, מהנדסת העיר רמת השרון: "התוכנית היא סנונית ראשונה ואמיצה בהעצמת זכויות לאורך קווי המטרו. מבחינת רמת השרון יש לה ערך מוסף בעל משקל כבד, כי העיר משנה את פניה והופכת לעיר שיש בה פיתוח מואץ. זה מנצל נכון את המשאב העירוני שלנו, בנייה אינטסנסיבית במקומות שבהם יש ערכי קרקע גבוהים, כמובן שעם איזון בין שטחים מבונים לפתוחים".