סגור
קניון דיזנגוף סנטר ב תל אביב
קניון דיזנגוף סנטר בתל אביב (צילום: יובל חן)

בלעדי
תוספת 3 קומות, כולל מגורים וגינה על הגג: ההתחדשות העירונית מגיעה לדיזנגוף סנטר

במפגש שיתוף ציבור ראשון תוצג מחר התוכנית החדשה למתחם הדיזנגוף סנטר, הכוללת בין היתר מלונאות, חללי עבודה משותפים ומגורים להשכרה ולרכישה במחיר מסובסד

מחר (ה') יתקיים מפגש שיתוף ציבור ראשון לתוכנית ההתחדשות העירונית של דיזנגוף סנטר. המפגש ייערך במקביל בקולנוע לב ובאופן מקוון. מדובר ביוזמה של משפחת פילץ, צאצאי מקים המקום, המקדמים בניית תוספת של שלוש קומות מעל שני אגפי המבנה הקיים, ובה מלונאות, מגורים בדירות זעירות להשכרה ולרכישה במחיר מסובסד, חללי עבודה משותפים, הרחבת אולמות הקולנוע ומרכז הספורט הקיימים ומבני ציבור. התוכנית כוללת גם תוספת שטחי מסחר במרתפים.
1 צפייה בגלריה
הדמיית התחדשות עירונית דיזנגוף סנטר
הדמיית התחדשות עירונית דיזנגוף סנטר
הדמיית התוכנית. השפה העיצובית "תתקשר" עם המרחב
(הדמיה: בר אוריין אדריכלים)
התוספת תהיה שונה מבחינה עיצובית מהמבנה הקיים, ותהיה מעוצבת כך ש"תתקשר" עם המרחב. גגות תוספת הבינוי יפותחו כשטחי גן, ברובם בזיקת הנאה לשימוש הציבור, ותהיה גישה אליהם גם מהרחובות הסמוכים. במסגרת התוכנית מוצע פיתוח המרחב הציבורי הסובב את דיזנגוף סנטר, בכלל זה פיתוח רחוב 1240 בדופן הסנטר הדרומית כרחוב הולכי רגל ולצורך חיבור הרחובות קינג ג'ורג' וטשרניחובסקי. רחוב טשרניחובסקי יעבור פיתוח ושידרוג לטובת הולכי רגל ורוכבי אופניים. על התוכנית חתומים אדר' גידי בר אוריין ואדר' הנוף ליאור לווינגר והיא מלווה ע"י מינהל ההנדסה בעירייה, שגם אחראי למפגש שיתוף הציבור.
מרכז הקניות דיזנגוף סנטר, הממוקם במפגש הרחובות דיזנגוף וקינג ג'ורג' בתל אביב, נפתח לציבור ב-1977. המבנה הוקם ע"י היזם והקבלן אריה פילץ ושמואל פלאטו שרון, ותוכנן על ידי האדריכלים עליזה טולדו ויצחק ישר. מרכז הקניות מחולק לשניים, משני צדי רחוב דיזנגוף, ושני החלקים מקושרים באמצעות מדרכות עיליות ומעברים תת-קרקעיים. שטחו של מרכז הקניות עומד על כ-45 אלף מ"ר. מתחת לדיזנגוף סנטר פועל חניון גדול.
בשנת 1986 הוקם על גג החלק הצפון מזרחי של מרכז הקניות מגדל מגורים בתכנון אדר' מוטי בן-חורין, הנישא לגובה 116.6 מטר, ובשנת 1995 הוקם מגדל משרדים מעל החלק הדרום מערבי, בתכנון אדר' משה צור, הנישא לגובה 78.8 מטר.
תמיר בן שחר, ממשרד היועצים הכלכלי צ'מנסקי בן שחר, אמר כי "מדי יום מבקרים במקום כ-40 אלף איש. מפעילי הסנטר השכילו לייצר מקום שמעבר לאפשרות של קניית חפצים יודע להציע גם חוויות. בסנטר יש את כל המותגים הקיימים בארץ, חנויות מיוחדות וגם פעילויות ציבוריות, כמו למשל המרכז לקיימות עירונית שעל הגג. הולכים אליו תל אביבים, כאלה שלא מזיזים את האוטו, שעבורם זה המרכז המסחרי השכונתי, יוממים, עוברי אורח וכאלה שבאים במיוחד. זה היה הקניון הראשון בארץ שאפשר כניסת כלבים".