הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תדון בפינוי מפעל אופיס באזור לטובת מגדלי מגורים ותעסוקה
הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תדון בפינוי מפעל אופיס באזור לטובת מגדלי מגורים ותעסוקה
התוכנית המקודמת מציעה את הריסת המבנים הקיימים של המפעל, ששטחם הוא 13,000 מ"ר והקמת 730 יח"ד, כולל 4,710 מ"ר שטחי מסחר, 12,500 מ"ר שטחי דיור מוגן ו-27,875 מ"ר שטחי תעסוקה ובית ספר. גובה הבנייה יגיע לכ-30 קומות
הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ת"א תדון בישיבתה הקרובה בתוכנית לפינוי מפעל אופיס באזור לטובת פרוייקט מגורים ותעסוקה ביוזמת קרן ריאליטי, אפריקה ישראל ואמות. התוכנית הזו מעניינת מאוד בגלל היקפה הגדול יחסית, 48 דונם, ובגלל מיקומה, ברחוב משה שרת, בקצה הצפון מערבי של הישוב אזור, ממש בקירבת כביש 1 (תל אביב-ירושלים) ופארק אריאל שרון.
קרן ריאליטי רכשה את זכויותיה (67.4%) במתחם בשנת 2017 לפי שווי של 150 מיליון שקל, בשותפות עם בנק לאומי, במסגרת הליך כינוס נכסים לנכסי אליעזר פישמן. יתרת הזכויות במתחם מוחזקות על-ידי אמות השקעות. ביולי 2021 רכשה אפריקה ישראל מגורים שליש מהקרקע שבבעלות קרן ריאליטי ובנק לאומי תמורת 122.5 מיליון שקל.
התוכנית המקודמת, שהוכנה על ידי משרד האדריכלים יסקי מור סיון, מציעה את הריסת המבנים הקיימים של המפעל, ששטחם הוא 13,000 מ"ר והקמת 730 יח"ד, כולל 4,710 מ"ר שטחי מסחר, 12,500 מ"ר שטחי דיור מוגן ו-27,875 מ"ר שטחי תעסוקה ובית ספר. גובה הבנייה יגיע לכ-30 קומות.
אבישי קימלדורף, שותף בקרן ריאליטי, מסר, "מטרת התוכנית היא להוציא את המפעל המזהם מהישוב ולעצב מחדש את הנקודה המיוחדת באופן שיתאם את תוכנית המתאר של הישוב. התכנון הוא לא המשך של עוד שכונה ציבורית, אלא מתחם מעורב שימושים. הפרוייקט מהווה גם שער דרומי לפארק אריאל שרון, בגלל קירבתו לגשר שמוביל לפארק".
מהנדסת המועצה המקומית אזור, אדר' אסנת אלרון: "אזור הוא ישוב ארוך בצורתו, והפרוייקט נמצא ממש בלב הישוב. מרחק של פחות מק"מ מתחנת המטרו שליד אזור. יש פה כעת אזור תעשייה עם הרבה בנייה לא חוקית שהולך להתפנות ב-2026, כך ע"פ צו בית משפט. התוכנית הזו שקודמה ע"י היזמים ועל ידנו מראה שמאמינים באזור ושפוטנציאל הקרקע מטורף. אנחנו מבינים שהישוב נמצא בשינוי. כל השיכונים של אזור בהליכי תכנון התחדשות עירונית, וגם תעלת הניקוז של נחל אזור עומדת בפני שיקום". אלרון לא מתרגשת מקרבת הפרוייקט לכביש מס' 1: "המפגעים של כביש מס' 1 לא שונים מאלה של ציר האיילון, שם נמצאים מגדלי יוקרה. אנחנו דואגים לפיתוח שיהפוך את המיקום לנכס".