משרד התחבורה: אין קשר בין עבודות הרכבת הקלה לקריסת הבניין בחולון
משרד התחבורה: אין קשר בין עבודות הרכבת הקלה לקריסת הבניין בחולון
לטענת משרד התחבורה, אין קשר בין ביצוע עבודות הרכבת הקלה לקריסת הבניין, וחברת נת"ע בוחנת בזמן אמת את השפעות העבודות על מבנים הסמוכים לתוואי הרכבת
אין כל קשר בין קריסת הבניין בחולון בתחילת החודש לבין העבודות לביצוע תוואי הקו הירוק של הרכבת הקלה בעיר, כך טוענים במשרד התחבורה. קריסת הבניין ברחוב סרלין בעיר ופינוי בניין ברחוב בר אילן בבני ברק מדייריו, לאחר שהוכרז כמסוכן, הביאו לחשד כי קיים קשר בין ביצוע עבודות הרכבת הקלה בשתי הערים לבין ערעור יסודות הבניינים שמצויים לא רחוק מהתוואי בו מתבצעות העבודות. ח"כ משה ארבל (ש"ס) פנה לפני כשבוע לשרת התחבורה מרב מיכאלי בדרישה לבחון קשר בין שני האירועים.
"הקו הירוק של הרכבת הקלה צפוי לעבור בחולון ברחוב סרלין, שבו תוקם תחנת רכבת קלה, ועבודות הפיתוח של הקו בחולון כבר החלו במרחק קצר ממקום הבניין שקרס", כתב ארבל. "במקביל פונו דיירים משני בנייני מגורים ברחוב בר אילן בשיכון ה' בבני ברק, המצויים גם הם במרחק של עשרות מטרים מעבודות הרכבת הקלה, שעוברת בציר ז'בוטינסקי. צירוף מקרים זה, בזמן כה קצר, מעלה חשש שמא עבודות הרכבת הקלה עשויות לפגוע ביציבות בניינים ישנים המצויים בקרבתן בשל תזוזות הקרקע, ולהגדיל את הסיכון לקריסת הבניינים". במכתב דרש ארבל כי משרד התחבורה יבחן את השפעות עבודות הרכבת הקלה על יציבות בניינים ואת הקשר בין קריסת הבניין לעבודות.
במשרד התחבורה השיבו הבוקר לפניית "כלכליסט" בנושא: "אין קשר בין קריסת בניין המגורים בחולון לבין עבודות הרכבת הקלה במרכז הארץ, שכן באזור הבניין לא מתבצעות כלל עבודות תשתית". עוד הוסיפו במשרד התחבורה כי "חברת נת"ע מבצעת ניטור ומעקב אחר מבנים הנמצאים לאורך תוואי עבודות הרכבת הקלה, במטרה למנוע מראש או לאתר בזמן אמת השפעות שליליות של עבודות התשתית על מבנים בתוואי הבנייה".