סגור

ספי צביאלי ישלם 78.5 מיליון שקל על מגרש בגודל 6.74 דונם בשער העיר ירושלים

במתחם הרכב הצפוני בפרויקט רובע הכניסה לירושלים יש 6 מבנים לשימור וניתן יהיה להקים בו מגדלים ובהם 1.5 מ"ר לתעסוקה, מסחר, מלונאות, מבני ציבור ומגורים

רשות מקרקעי ישראל ועיריית ירושלים הודיעו אתמול שבמסגרת המכרז השלישי למתחם הרכב הצפוני (מתחם J) בפרויקט רובע הכניסה לירושלים, "שער העיר", זכתה קבוצה שבראשה עומד איש העסקים ספי צביאלי. ההצעה הזוכה, עומדת על סך של 78.5 מיליון שקל. מחיר המינימום למתחם, עמד על 31 מיליון שקל.
צביאלי זכה לחשיפה לאחרונה כשרכש יחד עם נצבא את החניון התת קרקעי בכיכר אתרים בסכום של 430 מיליון שקל. צביאלי ביצע גם השקעה משמעותית כשרכש כ-5% מדסק"ש, החולשת על הנכסים המרכזיים של אידיבי: סלקום, נכסים ובניין, גב-ים, אלרון. במקרה של שער העיר חבר צביאלי לחברת הלל מלונאות הירושלמית.

1 צפייה בגלריה
הדמיה של שער הכניסה לעיר ירושלים
הדמיה של שער הכניסה לעיר ירושלים
הדמיה של שער הכניסה לעיר ירושלים
(הדמיה באדיבות חברת עדן)

פרויקט רובע הכניסה לירושלים הינו מיזם משותף של רמ"י (רשות מקרקעי ישראל), עיריית ירושלים וחברת "עדן" - החברה העירונית לפיתוח כלכלי. הרובע, ששטחו 300 דונם, יכלול כ-20 מגדלים בני 40-24 קומות, בשטח של 1.5 מיליון מ"ר המיועדים לשטחי תעסוקה, מסחר, מלונאות, מגורים, מבני ציבור ותרבות. הקרקעות בתחום פרויקט הכניסה לעיר הינן בבעלויות שונות וזה מה שמכתיב את קצב ואופי הפיתוח.
מתחם J , המכונה גם "מתחם הרכב" (במקום שכנו בעבר משרדי מינהל הרכב הממשלתי), ממוקם בין הרחובות יפו, נורדאו, ושז"ר. במקום קיימת תוכנית בתוקף הכוללת שימור שישה מבנים תוך תוספת בינוי של 2 קומות מעליהם, וכן הריסת שני מבנים נוספים, לטובת פיתוח כיכר עירונית רחבה והקמת מרכז מידע תחבורתי ותיירותי. תמהיל השימושים המאושרים כוללים שימושים מסחריים, תעסוקה, מלונאות ושימושים ציבוריים בהיקף כולל של 6,740 מ"ר.
סביב הריסת המבנים במתחם התקיים, לפני כארבע שנים, מאבק ציבורי.
מתחם J הינו המתחם השלישי ששווק עד כה. בחודש יוני 2020, נבחרו אמות השקעות ואלייד כחברות הזוכות במתחם K, זאת לאחר שהצעתם, בסך של כ-180 מיליון שקל נבחרה כהצעה הזוכה. ביולי 2020, זכתה חברת קנדה ישראל במרכז לפיתוח מתחם שערי צדק הישן, לאחר שהציעו כחצי מיליארד שקל על המתחם.
ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "זהו שלב נוסף בהפיכתה של ירושלים, גם לבירת העסקים של ישראל! תוכנית הכניסה לירושלים מצטרפת לעוד שתי תוכניות פיתוח אסטרטגיות בבירה - קירוי בגין ותלפיות החדשה".
יעקב (ינקי) קוינט, מנהל רמ"י הוסיף: "תוספת שטחי המסחר המגורים והתיירות יביאו לתנופה כלכלית הנדרשת לעיר ויענו על הצרכים המתפתחים של העיר".