בעלי עסק קטן? כך תנצלו את החגים לקידום העסקים
נתחו את מצבכם הפיננסי, הגדירו יעדים ועשו סדר בניירת - כך תגיעו מוכנים לתקופה העמוסה שלאחר החגים
עסקים רבים מורידים הילוך בחודשי החגים, ולכן תקופת החגים הוא זמן נהדר לבעלי עסקים קטנים לנסות ולהתארגן מחדש ולבצע פעולות שלא ניתן לבצע בשוטף. אמנם לבעלי עסקים רבים תקופת החגים היא קשה מבחינה תזרימית אך אפשר לפחות לנצל את הזמן כדי לשפר את עמדתכם לקראת 'אחרי החגים'.
- גם לעסקים קטנים מגיע לעשות "תספורת" מהחובות
- אל תנסו להמציא את הגלגל: איך מוצאים רעיון להקמת עסק
- בעלי עסקים קטנים: כך משפיע דירוג האשראי האישי על העסק
קבלו טיפים שיעזרו לכם להגיע מוכנים לתקופה העמוסה שלאחר החגים:
1. נתחו את מצבכם הפיננסי
נתחו את המצב הפיננסי שלכם מתחילת השנה עד כה.
בקשו מהרואה חשבון שלכם שיספק לכם דו"ח רווח והפסד ומאזן, וגם את כל הכרטסות של ההוצאות או ההכנסות שלכם.
כשאתם מול הנתונים, נסו להבין מה עבד לכם טוב יותר עד כה, איזה שרות נמכר יותר, איזה שרות רווחי יותר ונסו לקדם אותו ביתר שאת בהמשך השנה.
נסו להבין אילו הוצאות ניתן לקצץ ומה ניתן להוריד בהמשך השנה.
המטרה שלכם היא להבין את המצב הפיננסי שלכם ולהיות ממוקדים בפעילות הרווחית ביותר שלכם.
2. הגדירו יעדים
לאחר שתסיימו עם הניתוח הפיננסי, הגדירו יעדים חודשיים עד סוף השנה. התחילו ביעדי מכירות ותגזרו משם יעדים שיווקיים, תפעוליים ועוד.
נסו להגדיר יעדים ישימים וכמותיים בלבד – כאלו שתוכלו להגיע אליהם וגם למדוד אותם בסוף השנה.
זה הזמן גם להתחיל לחשוב על יעדים לשנת 2020.
3. נהלו תזרים
אם אין לכם תהליך בקרה של ניהול תזרים מזומנים, זה הזמן להתחיל לנהל את התזרים. עשו שימוש בקובץ אקסל או בתוכנה אחרת לניהול התזרים. החל מחודש ספטמבר התחילו לנהל את התזרים באופן הדוק ומסודר - זהו תהליך קריטי להצלחת העסק שלכם.
4. עשו סדר
עשו סדר בניירת שלכם, נקו שולחן, כמו שאומרים. תעברו על מסמכים ששוכבים לכם על השולחן תקופה ארוכה, אם הם רלוונטיים, סרקו אותם ושימרו אותם במחשב, אם הם לא רלוונטיים, זה הזמן לגרוס אותם, סביר להניח שאין לכם צורך בהם.
הדבר נכון גם לגביי המייל שלכם, נקו אותו, מיינו מיילים לתיקיות מסודרות ומחקו מיילים לא רלוונטיים. זכרו - משרד מסודר מיתרגם למוח מסודר.
5. TO DO LIST
ערכו רשימת מטלות – רשמו את כל המשימות הפתוחות שלכם שלא בוצעו עד כה ברשימה מסודרת. הגדירו תאריכים לביצוע ודאגו שהם יבוצעו אם על ידכם או על ידי העובדים שלכם.
6. זמן טכנולוגיה
זה הזמן לבדוק מה ניתן לעשות על מנת לשדרג טכנולוגית את העסק שלכם.
אם אין לכם מערכות תומכות כמו CRM זה הזמן לאפיין, לאתר ולהטמיע בעסק תוכנה כזו שתסייע לכם לנהל בצורה הוליסטית יותר את תהליכי העבודה שלכם בעסק ובעיקר את תהליכי המכירה וניהול הלקוחות שלכם.
ניתן למצוא בשוק היום תוכנות טובות במחירים נמוכים המותאמים לעסקים קטנים.
7. ערכו סקר שוק ובדיקת מתחרים
מדי כמה זמן רצוי לבדוק עם יש לכם מתחרים חדשים ומה המתחרים הנוכחים שלכם עושים. מה המחירים שלהם, מה המוצרים שהם מקדמים, שיטות הישווק שלהם וכולי.
נסו ללמוד ולהכיר את מגמות השוק ולאן הוא הולך. חשוב שגם אתם תהיו מעודכנים ולא תישארו מאחור.
8. בנו קמפיין שיווקי
התחילו לחשוב על הקמפיין השיווקי הבא שלכם. נסו למקד את הקמפיין בהתאם ליעדים שהצבתם, לבדיקות שוק שעשיתם, לצרכים של הלקוחות שלכם תוך דחיפת מוצרים או פעילויות רווחיות שהוכיחו את עצמן עד כה.
לבסוף, גם אם לא תספיקו ליישם בתקופה זאת את כל הטיפים לעיל, נסו ליישמם לקראת תחילת שנת 2020 ונסו להוציאם לפועל בתוכנית העבודה לשנה זו.
הכותב הוא מנכ"ל חברת הייעוץ העסקי גו פורווד www.4ward.co.il