מחר: בית ההשקעות הגדול בישראל פסגות יושבת - "מבוי סתום במו"מ עם ההנהלה על העלאת השכר"
ועד העובדים ישבית מחר את פסגות, במחאה על "דרישות סף נוקשות במו"מ על הסכם קיבוצי חדש". העובדים: "ההנהלה מתנה את העלאת השכר בשיפור בתוצאות כספיות - דרישה שאין לה מקבילה בהסכמים קיבוציים מקבילים". פסגות: "מנהלים מו"מ באחריות, בשקיפות ובתום לב"
וועד עובדי "פסגות" ישבית מחר את פעילות החברה למשך יום אחד. זוהי השביתה הראשונה בבית ההשקעות הגדול בישראל לאחר כשנתיים של מו"מ. במסגרת השביתה לא יהיה מענה במוקד השירות, לא תהיה קבלת קהל, פעילות מערך התפעול תושבת, לא יתקיימו פגישות שיווק ולא יתבצעו שיחות שימור. 800 עובדי בית ההשקעות מוחים על "דרישות סף נוקשות מצד ההנהלה במו"מ ובראשן הדרישה להתנות כל עליית שכר בתוצאות הכלכליות".
"לדרישה כזו אין שום מקבילה בהסכמים קיבוציים, לרבות אלה שכבר נחתמו בענף הפיננסיים", אומר שלומי לוגסי, יו"ר וועד העובדים. "התבצרות ההנהלה בעמדותיה, מצטרפת לסירוב להעביר מידע חיוני למו"מ כמו תמחור הרווחה בחברה ומידע בסיסי כמו כתובות המייל של העובדים. כל אלה מעלים ספק לגבי נכונותה של ההנהלה להתקדם במו"מ. בתחילת מאי הכריז וועד העובדים על סכסוך עבודה, אך בשתי ישיבות מו"מ שהתקיימו מאז לא חל כל שינוי בעמדת ההנהלה".
התאגדות העובדים בפסגות החלה באוגוסט 2016, לאחר שלטענת העובדים במשך שנתיים לא חל עדכון שכר ובמקביל חלה שחיקה הדרגתית במודל התגמול (על עמידה ביעדים שאינם מוגדרים בשכר) .
"לא ניתן לדמיין את בית ההשקעות הגדול בישראל, המנהל למעלה מ-180 מיליארד שקל עבור 1.3 מליון לקוחות, ללא כוח אדם איכותי", אומר בן אשכנזי, חבר וועד נוסף.
לדבריו, "החברה מתגאה ברבעונים מוצלחים, ובה בעת רבע מהעובדים בחברה, בעיקר עובדי התפעול ושירות הלקוחות מקבלים שכר מינימום! אנחנו קוראים להנהלה להתעשת על מנת למנוע פגיעה בלקוחות, ולהתקדם איתנו במטרה לחזק את המשאב החיוני כל כך של החברה - עובדיה. אם תתמיד הנהלת החברה בסירובה להעברת מידע ולהציב דרישות דרקוניות, בכוונת וועד העובדים להרחיב את השביתה".
פסגות בתגובה: "הנהלת פסגות מנהלת משא ומתן בשקיפות, באחריות ובתום לב עם ועד העובדים במטרה להגיע להסכם קיבוצי. אנו מצרים על כך שוועד העובדים החליט לנקוט בצעדים ארגוניים, במיוחד כאשר הנהלת החברה הציעה תוספות שכר והטבות משמעותיות. אנו סבורים כי על ועד העובדים לגלות אחריות כלפי החברה, עובדיה, וציבור לקוחותיה ולשוב לשולחן המשא ומתן. הנהלת החברה פועלת על מנת להעניק שירות ללקוחות פסגות".