שופרסל תפסיק בינואר קרוב את השת"פ עם לאומי קארד במועדון הלקוחות
החברה בוחנת התקשרות חדשה. שופרסל ולאומי קארד הקימו בזמנו את שופרסל פיננסים שאשתקד הניבה לרשת רווח תפעולי של 47 מיליון שקל
שופרסל החליטה להפסיק ב-18 בינואר 2018 את ההתקשרות עם חברת כרטיסי האשראי לאומי קארד לגבי מועדון הלקוחות של הרשת.
- מועדון בהצדעה יחייב להשתמש בכרטיס של לאומי קארד
- לאומי קארד מסכמת את הרבעון השני עם עלייה בהכנסות וברווח
- שופרסל ולאומי קארד: יימשכו הדיונים על הארכת הסכם שיתוף הפעולה
בחודש יולי 2016 התחדש ההסכם אוטומטית לתקופה של שנה וחצי - עד תחילת 2018. כאשר לכל אחד מהצדדים היתה זכות להודיע בשנה הראשונה על רצונו שלא לחדשו.
מועדון כרטיסי האשראי של שופרסל ממשיך לפעול כסדרו ובכוונת שופרסל להמשיך עם הנפקת כרטיסי אשראי שופרסל והפעלת מועדון כרטיסי האשראי. לצורך כך שופרסל בוחנת את האפשרויות השונות בהקשר זה ותודיע בהמשך על החלטתה.
עם זאת יש סיכוי כלשהו ששופרסל ולאומי קארד יחתמו על הסכם חדש שכולל תנאים משופרים לשופרסל. ל"כלכליסט" נודע כי חברות נוספות מביעות עניין בשיתוף פעולה עם שופרסל דבר שישפיע על התנאים שתציע לאומי קארד.
ההסכם בין השתיים קיים כבר למעלה מעשור, מיולי 2006, ונוגע לתפעול מערך כרטיסי האשראי של שופרסל על ידי לאומי קארד. בעקבות ההסכם הוקמה השותפות שופרסל פיננסים, שאת חלקה של פז בה (20%) רכשה שופרסל באמצעות מימוש אופציה - עסקה עליה נודע בחודש יולי. ההסכם כולל הענקת שירותים על ידי לאומי קארד לשופרסל כמו למשל הנפקת כרטיסי האשראי ותפעולם, ניהול מסגרות האשראי, גבייה, הטבות, שירות לקוחות ועוד. השתיים מתחלקות בהכנסות בהתאם להסכם.
השותפות בשופרסל פיננסיים קיימת כאמור מ-2006, וחברות בה שופרסל (84%), ולאומי קארד (16%). בהתאם להסכם בין הצדדים שופרסל יכולה לרכוש את חלקה של לאומי קארד בשותפות ולאומי קארד יכולה למכור לשופרסל את חלקה.
בשנת 2016 השותפות הניבה לשופרסל רווח תפעולי של 47 מיליון שקל, לעומת 44 מיליון שקל ב-2015.
לאומי קארד שבשליטת בנק לאומי (80%) וישראכרט שבשליטת בנק הפועלים נמצאות במהלך של הפרדתן מהבנקים. ההפרדה אמנם לא החלה בפועל אולם נבדקות כעת האפשרויות השונות למימוש אחזקות הבנקים בהן. הפרידה משופרסל איננה בשורה משמחת במילים עדינות ללאומי קארד שכן אחד ממנועי הצמיחה של חברות כרטיסי האשראי בכלל ושל אלו המופרדות בפרט (כולן יופרדו למעט חברת כאל שבשליטת דיסקונט) הוא שיתופי הפעולה עם המגזר הקמעונאי ורשתות השיווק לצורך הפצת כרטיסי אשראי ומוצרי אשראי.