סלינגר תחייב את חברות הביטוח לשלוח מסרון למבוטח לפני ייקור ביטוח בריאות
עוד דורשות ההוראות החדשות של המפקחת על הביטוח שחברות הביטוח יפשטו את הדיווח למבוטח על ביטוחי הבריאות שברשותו כדי להקל על מעקב אחר שינויים בהיקף הכיסוי ובמחיר הפוליסה
המפקחת על הביטוח דורית סלינגר פועלת להקל על המבוטחים הרוכשים ביטוחי בריאות.
- אפקט סלינגר: החל ממחר חברות הביטוח לא יספקו ביטוח אובדן כושר עבודה זמני לעובדים חדשים
- חברות הביטוח הישיר מובילות במדד השירות של המפקחת על הביטוח
סלינגר פרסמה הוראות לחברות הביטוח שאמורות לפשט את המידע שיציגו למבוטחים במעמד רכישת ביטוח בריאות ולאורך תקופת הביטוח. זאת במטרה לאפשר למבוטח לדעת בדיוק מה הוא מקבל מהביטוח ומהי עלותו.
גולת הכותרת של ההוראות תחייב לראשונה את חברות הביטוח לעדכן את המבוטחים במסרון על ייקור תעריפי ביטוח הבריאות שלהם.
כזכור, לפני שנה נכנסה לתוקף רפורמה בביטוחי הבריאות שהוזילה אותם בכ-30% מחד, אך במקביל אפשרה לחברות הביטוח לייקר תעריפים מדי שנתיים, בניגוד למצב שקדם לכך ובו מחיר הביטוח היה נקבע מראש למשך כל התקופה שבה המבוטח היה מחזיק בו.
ההוראות קובעות כי הגילוי הנאות למועמד לביטוח, דף פרטי הביטוח והדו"ח השנתי יהיו פשוטים, קצרים וברורים. בנוסף, המבוטח יבחר את הדרך הדיגיטלית העדיפה עליו לקבלת המידע. ההוראות קובעות כי הדיווח יישלח באמצעות מסרונים במטרה להגביר את שקיפות וזמינות המידע למבוטח.
כיום חלה חובה על חברות הביטוח לשלוח למבוטח גילוי נאות (תמצית מוצר הביטוח), דו"ח שנתי ודף פרטי הביטוח. שינוי פורמט הדיווח והפיכתו לפשוט יותר יאפשר למבוטח להבין מה הוא רוכש ומהם תנאי הביטוח. בכך יוכל המבוטח לנהל מעקב אפקטיבי אחרי הפרמיות שהמבוטח משלם ושינויים שייערכו בפוליסה.
הוראות הממונה קובעות כי חברת ביטוח תאפשר למבוטח לבחור כיצד יישלחו לו מסמכי הדיווח, אם באמצעות דואר, דואר אלקטרוני או שניהם. המבוטח יוכל לשנות את בחירתו בכל עת. זאת בניגוד למצב כיום בו המידע נשלח לרוב בדואר רגיל. החברה תעדכן את המבוטח באמצעות מסרון במקרה של עליית מחיר הביטוח. בנוסף, החברה תיידע את המבוטח אודות שליחת הדוחות השנתיים.