דיסקונט יהנה ממאגר של 180 אלף משתמשים באפליקציית התשלומים שירכוש
הבנק חתם על הסכם עם חברת הפינטק PAYBOX המאפשרת העברת כספים בין אנשים פרטיים. להבדיל מהפועלים ולאומי שהשיקו אפליקצות דומות, דיסקונט רוכש מוצר מוכן שיש לו מיתוג ובסיס לקוחות
20:3416.05.17
בנק דיסקונט חשף אתמול (ב') בדו"ח הרבעוני שלו את חתימתו של הסכם מול חברת הפינטק הישראלית PAYBOX. החברה עוסקת בתחום פתרונות התשלום והיא פיתחה אפליקציה המאפשרת העברת כספים בין אנשים פרטיים ואיסוף קבוצתי. השלמת העסקה עוד טעונה את אישורו של בנק ישראל. המהלך מאפשר לדיסקונט לא רק לספק שירות תשלומים ללא השקעה גבוהה של משאבים מצידו אלא גם מקנה לו מאגר משתמשים קיים.
באמצעות המהלך בנק דיסקונט יאפשר ללקוחות כל הבנקים להשתמש בשירות תשלומים, בדומה לבנק הפועלים ולבנק לאומי שגם השיקו אפליקציות דומות החל מסוף 2016. ההבדל הוא שדיסקונט, בתור בנק קטן בהרבה ועם משאבים מצומצמים בהרבה לעומת בנק הפועלים ובנק לאומי, מבצע כאן מהלך אסטרטגי של רכישה של מוצר מוכן שיש לו מיתוג ובסיס לקוחות, זאת לעומת שני בנק הפועלים ובנק לאומי שהשיקו אפליקציות חדשות ייעודיות משל עצמם.
מנכ"לית קבוצת דיסקונט לילך אשר טופילסקי צילום: רמי זרניגר
הבדל נוסף הוא מאגר המשתמשים ל-PAYBOX כ-180,000 משתמשים בישראל ולכן דיסקונט למעשה משיג לקוחות ללא מאמצי שיווק ופרסום. במערכת הבנקאית בישראל נעשה כיום שימוש בשתי אפליקציות ייעודיות להעברת תשלומים - באפליקציית התשלומים bit של בנק הפועלים כמות ההורדות נכון להיום היא 350,000 כאשר כשני שליש מההורדות הן של לקוחות הבנק עצמו. בבנק לאומי השיקו, מעט אחרי השקת bit את Pepper Pay ונכון להיום כמות ההורדות נאמדת בכ-250,000.
הסכום שישלם דיסקונט בגין רכישת הרשיון איננו פומבי לעת עתה מכיוון שהבנק עוד ממתין לקבלתם של האישורים הרגולאטוריים הנדרשים. בהתאם להסכם שנחתם באפריל האחרון הבנק ירכוש מהחברה רשיון בלעדי להפעלת האפליקציה והאתר בישראל, כמו גם רכישה של מספר נכסים ושירותים שיאפשרו לו להתאים את האפליקציה לעולם הבנקאות. הציפייה היא לקבל את האישורים הנדרשים בשבועות הקרובים.
האפליקציות הללו אינן נועדו להפיק רווח מהעברות התשלומים - אלא משמשות כלי לשימור לקוחות הבנק כמו גם כלי לכניסתם של לקוחות חדשים בעקבות השימוש בשירות.