סלינגר נסוגה: שמות סוכני ביטוח שזכו במבצעים לא יפורסמו ברשת
לפני חודש היא דרשה מחברות ביטוח לפרסם את המבצעים לגיוס לקוחות שהן מציעות לסוכני הביטוח שלהן ואת שמות הזוכים
המפקחת על הביטוח דורית סלינגר פרסמה אתמול חוזר המתייחס למידע הנדרש מחברת ביטוח/בית השקעות לפרסום באתר שלה (תשואות, נכסים, חברי הנהלה וחברי דירקטוריון וכו).
- סלינגר נסוגה מכוונתה לקשור בין עמלות של יועצים לדמי הניהול
- חברות הביטוח באולטימטום לסלינגר: "מתיימרת לשנות את כללי המשחק"
- סלינגר דורשת: לחשוף לציבור את מבנה תגמול סוכני הביטוח
החוזר מהווה נסיגה מהוראה קודמת שפרסמה סלינגר לפני חודש בה דרשה מחברות ביטוח לפרסם את המבצעים לגיוס לקוחות שהן מציעות לסוכני הביטוח שלהן ואת שמות הזוכים.
בלחץ לשכת סוכני הביטוח שטענה שמדובר בפגיעה בצנעת הפרט, נסוגה סלינגר מדרישת פרסום שמות הזוכים והתמקדה בדגישת פרסום המבצעים עצמם ותנאיהם.
הרעיון הוא שהחוסך בחברת ביטוח מסוימת יידע באיזה אופן מתומרץ סוכן הביטוח של החברה למכור לו מוצרים פנסיונים והאם התמריץ פוגע בשיקול דעתו המקצועי מבחירת המוצר המיטבי ללקוח. באחרונה נוצר עימות חריף בין חברות הביטוח לסלינגר לאחר שזו דרשה מהם לחדול לתגמל סוכנים במבצעי גיוס המעודדים אותם לשווק לחוסכים מוצרי פנסיה בדמי ניהול יקרים.
מאגף שוק ההון נמסר בתגובה: "בחוזר 'מידע נדרש באתר אינטרנט של גוף מוסדי' שפרסמנו אתמול כחוזר סופי הגופים לא מחויבים לפרסם את שמות הסוכנים אשר זכו במבצעי קידום מכירות של גוף מוסדי. הגופים חייבים לפרסם את פרטי מבצעי קידום המכירות עצמם. במקביל במסגרת טיוטת חוזר מסמך ההנמקה (שאף היא פורסמה אתמול) הרחבנו את חובת הגילוי של הסוכן, כך שהוא מחויב במהלך פגישת השיווק הפנסיוני לגלות ללקוח שמוצר שעליו המליץ הוא חלק ממבצע קידום מכירות של הגוף המוסדי. כך אדם ידע בזמן אמת, בזמן הליך השיווק הפנסיוני, האם המוצר הספציפי שהומלץ לו יכול לזכות את הסוכן בתגמול. מדובר במהלך שמגביר שקיפות כלפי הלקוח".