לייק? האם כדאי לעסקים קטנים להיות נוכחים בפייסבוק
3.5 מיליון ישראלים משתמשים בפייסבוק בישראל, בתור עסק תוכלו לזכות בחשיפה, להרחיב את קהל הלקוחות, להציע מבצעים ולספק שירות לקוחות באופן בלתי אמצעי
- רוצים למכור באינטרנט? מה יגרום ללקוחות שלכם לחזור
- האם כדאי לבעל עסק לנהל פורום מקצועי?
- גם עסק קטן יכול להרגיש גדול: כך עושים זאת
מה זה אומר? זה אומר שהאתרים באינטרנט שבניתם בעבר, נשארים חשובים והכרחיים, ומהווים מוקד לכניסת טראפיק (זרם גולשים) ממקורות שונים. אבל - וזה אבל חשוב - גם אתם צריכים להתקדם לאתרים או נכסים אינטרנטיים, אשר נותנים לכם את האפשרות להיות בקשר יותר הדוק עם קהל הלקוחות שלכם, הן הקיים והן הפוטנציאלי.
פייסבוק - מי נמצא שם?
כיום, נמצאים בפייסבוק כ-3.5 מיליון אנשים בישראל, בלבד. בעולם כולו, מדובר במיליארדים. אם ננסה להבין את הנתון יותר לעומק, מדובר בערך במחצית מכלל האוכלוסייה בישראל. אם ניכנס פנימה יותר – רוב האנשים שגולשים בפייסבוק (69% למען הדיוק) הם בטווח הגילאים 18 - 44. כלומר, האנשים אשר מהווים את כוח הקנייה החזק ביותר שיש באוכלוסייה. אנשים נכנסים לפייסבוק מכל סוג מכשיר, בכל מקום ובכל זמן.
"אז מה יוצא לנו מזה?"
הנוכחות בפייסבוק תעניק לכם מספר דברים חשובים:
1. נוכחות - כיום, עסק אשר מייצר נוכחות און-ליין ואוף-ליין, שרואים אותו בכל מקום אפשרי: על שלטים, פליירים, אתר, רשתות חברתיות, נתפס כעסק שלוקח את עצמו ברצינות. אם העסק לוקח את עצמו ברצינות כזו, ומוכן להשקיע כסף, על מנת שאני, הלקוחה הקטנה, אראה אותו בכל מקום, זה אומר שאני צריכה להכיר אותו ולהיות מודעת לנוכחות שלו בשוק בו הוא קיים.
2. חשיפה - בואו נצא מנקודת הנחה שהעסק שלכם שנמצא בפייסבוק, מצא חן בעיניי ועשיתי לכם לייק. זה, כשלעצמו, עדיין לא אומר כלום. מ"לייק" לעסק שלכם, לא תלכו למכולת. עם מה כן תלכו למכולת? אם תדאגו להיות מעניינים עבורי, קרי - לכתוב בדף העסק שלכם מידע שיחדש לי, יעניין אותי ויגרום לי לעשות לכם לייקים לפוסטים, לכתוב תגובות ואולי אפילו לעשות share; אם תציעו לי הצעות מפתות דרך אפליקציות שונות, כמו קופונים - כאשר אעמוד בפני החלטה האם להשתמש במוצר או בשירות זה או אחר, אתם תופיעו ברשימה שלי. הרשימה הזו כוללת את מגוון העסקים שאני או חבריי מכירים, אליהם אנו שוקלים לפנות לשם קנייה או הזמנה.
חשוב לציין שחשיפה כזו יכולה לבוא לידי ביטוי באופן מיידי, לדוגמה: פרסמתם פוסט מעניין, או מבצע אטרקטיבי ומיד אנשים מתקשרים או מדפיסים קופון. חשיפה יכולה להיות מתמשכת והדרגתית, למשל: נחשפתי לדף של עורך דין, קראתי דברים שהוא כותב, אך אינני זקוקה לו כרגע. מחר, או בעוד שבועיים, או חצי שנה, כאשר אזדקק לעורך דין, יש סיכוי גדול שאקח את עורך הדין הזה בחשבון. עוד סוג חשוב של חשיפה הוא חשיפה "מפה לאוזן" – עומר ממליץ לרותם על טכנאי מכונות כביסה שקרא עליו או שהיה אצלו. איפה הוא עושה את זה? בפייסבוק.
3. שירות לקוחות - אחד הדברים החשובים והמועילים ביותר לעסקים, ובעיקר לקהל הלקוחות שלהם, הוא האפשרות ליצור קשר מיידי עם בית העסק, ללא מתווכים. אם אני רוצה להתלונן בפני מסעדה שסעדתי בה על כך שהמתנתי חצי שעה לסלט, אינני זקוקה להתקשרות למספר החינמי שלהם, המתנה של חצי שעה לנציג שירות הלקוחות, לשמוע כי הוא צריך לדבר עם המנהל... כבר הבנתם. במקום זאת, אני יכולה, בפשטות רבה, להיכנס לדף העסק שלהם בפייסבוק ולכתוב את תלונתי על גבי הדף. אתם, או מי מטעמכם, שמונה לטפל בדף הפייסבוק שלכם, יענה לי תשובה עניינית, או ייקח ממני את מספר הטלפון על מנת שיחזרו אליי. לרוב, זה יקרה הרבה יותר מהר מאשר ברצף ההתקשרות לשירות הלקוחות שתואר קודם לכן.
4. לידים - או במילים פשוטות: פוטנציאל לכניסת כסף לקופת העסק שלכם. מכיוון שרוב האנשים נמצאים בפייסבוק ומכיוון שכפי שהזכרנו קודם לכן, לרובם הגדול – 69%, זוכרים? – יש כסף לבזבז, אנחנו צריכים לנצל את זה. איך עושים את זה? נציע הצעות אטרקטיביות, כגון: 1+1 על מנת פתיחה למסעדת או הנחה על קולקציית המגפיים מהעונה הקודמת. מעבר לכך, נספר על המוצר החדש שלנו ואיפה אפשר לרכוש אותו (באתר, בטלפון, פיזית בחנות), נראה עבודות אטרקטיביות שלנו שיפתו את הגולשים לרצות גם. אם אתם מרימים גבה כרגע, אתם מוזמנים לשאול מגוון רחב של עסקים שמקבלים פניות באופן שוטף מהפייסבוק.
5. מועדון לקוחות - העליתם אפליקציה? האפליקציה לרוב תבקש מהגולש כניסה אל פרטי הגישה שלו: שם, טלפון, כתובת מייל ועוד. כלומר, אתם מקבלים גישה ישירה ללקוחות פוטנציאליים, אשר בוודאות מעוניינים במה שאתם מציעים. כעת, תוכלו לשלוח אליהם מיילים עם מבצעים אטרקטיביים או מידע מעניין, תוכלו להתמקד בהם כאשר תבצעו קידום ממומן בפייסבוק (פרסומות בתוך הפייסבוק בניוז פיד שלכם או בצד), ובכך, תעלו את הסיכוי שלהם להישאר לקוחות מתחדשים ונאמנים לכם.
האפשרויות עבור העסקים שלכם בפייסבוק הן רבות. זאת מבלי להרחיב כלל בנושא הקידום הממומן, שהיום חייבים, ויכול לסייע רבות להגדלת הפוטנציאל המכירתי והחשיפתי בפלטפורמה שנקראת פייסבוק. כדי לעשות את זה נכון ויעיל, תזדקקו לרוב לאנשים המכירים את הפלטפורמה היטב ושולטים בכל רבדיה.
הכותבת היא ראש צוות seo ומדיה חברתית-zap group