$
עסקים קטנים ובינוניים ישן

מותג עסקי טוב הוא כזה שמבטיח ומקיים

מותג הוא סדרה מייצגת של תמונות ודימויים שנוצרת במוחם של הלקוחות כשהם נחשפים אליו. עם מותג מנוהל היטב, העסק שלכם כמעט ולא צריך להציג את עצמו

יפתח קצור 17:5718.07.13
רבות מהתגובות שקיבלתי לטורים שכתבתי כאן לאחרונה, התייחסו אל "בנצי מאסקימו לימון". התגובות האלה לא התקשרו כלל אל תוכן המאמרים שכתבתי. אלה היו אזכורים, ציטוטים וטקסטים שהתייחסו אל עולם תוכן אחר לגמרי – עולם התוכן של סרטי אסקימו לימון.

המגיבים לא התכוונו לפגוע בי חלילה או לזלזל, כך לפחות אני מקווה, מה שהם אמרו למעשה היה, שבכל פעם שהם נתקלים בשם או בתמונה שלי צפה במוחם סדרת תמונות שמחברת אותם באופן בלתי מודע אל המותג "בנצי מאסקימו לימון" המייצג עבורם מערכת שלמה של דימויים, ציפיות והבטחות.

 

מותג הוא סדרה מייצגת של תמונות ודימויים שנוצרת במוחם של הלקוחות כשהם נחשפים אליו. בכל פעם שהם נתקלים בשם או בסמל הגרפי נוצר אצלם דימוי המייצג את כל מה שהם יודעים או חושבים שהם יודעים על העסק, בין אם זה רלוונטי או לא, בין אם זה אמיתי או לא. זהו דימוי מנטאלי המייצג עבור הלקוחות את ההבטחה של העסק ואת כל מה שהם מצפים ממנו.

 

מימין: יונתן סגל, צחי נוי ויפתח קצור בסרט אסקימו לימון מימין: יונתן סגל, צחי נוי ויפתח קצור בסרט אסקימו לימון

 

כאשר לקוח מגיע אל העסק שלכם הוא בא עם סיבה ועם ציפייה. הדבר הזה שהלקוחות מצפים לו או באים בשבילו הוא למעשה המהות של העסק. זו הסיבה שאתם חייבים ללמוד להתמקד ולוודא שהעסק שלכם אכן מספק ללקוחות את מה שהם מצפים לקבל ממנו. עסק שמתפזר על פני שירותים ומוצרים שונים, רק מבלבל את הלקוחות. חישבו על הציפייה שלנו מקוקה קולה? בסוף כל עולם הדימויים הידוע ומוכר לעייפה, מובטח לי שאמצא משקה מוגז בצבע כהה. הרי לא יעלה על הדעת שיום אחד אגש למדף הקוקה קולה ובמקום משקה אמצא דגני בריאות? זה הביטחון. זה המיקוד. מותג עסקי טוב הוא כזה שמבטיח ומקיים.

 

הערך של מותג לעסק הקטן

בעולם שבו מחצית מכל העסקים נכשלים בחמש השנים הראשונות מותגים מגדילים את הסיכויים להצלחה עסקית. עם מותג מנוהל היטב, העסק שלכם כמעט ולא צריך להציג את עצמו. בין אם העסק שלכם הוא באינטרנט או ברחוב ראשי.

 

המודעות של הלקוחות לשם המותג של העסק שלכם תבדיל אותו מכל יתר המתחרים בשוק היעד שלכם. מיתוג הופך את המכירה קלה יותר. אנשים רוצים לקנות ממי שהם מכירים, אוהבים וסומכים עליו שיקיים את מה שמצפים ממנו. מותגים משפיעים גם על הרווחיות, משום שאנשים מוכנים לשלם מחירים גבוהים יותר עבור מוצרים (או, במקרה של מותגים אישיים, לאנשים) שעליהם הם סומכים כי יספקו להם ערך גבוה יותר על פני חלופות פחות ידועות ופחות מהימנות.

 

חברות הענק, שהבינו את כח המיתוג משקיעות מיליונים על בניית המותג שלהן - אך גם כל עסק הקטן יכול לעשות את זה; לפתח את מיצוב העסק, לבדל את המותג ולדבר בקול אחיד לשוק.

 

הכותב הינו מומחה לפיתוח עסקי אסטרטגי הפועל בשיתוף חברת בימור יעוץ

בטל שלח
    לכל התגובות
    x