$
הוועידה לעסקים קטנים 2013

יוסי זיגמון: "האינטרנט מטשטש את ההבדלים בין עסק גדול לקטן"

מנהל אגף שירותים ומוצרים בבזק אמר בוועידת כלכליסט לעסקים קטנים ובינוניים: "ב-80% מהרכישות שאנשים ביצעו, הם בדקו קודם את המוצר באינטרנט

אופיר דור 12:2506.05.13

"חוקי המשחק השתנו וצריך להשתמש במדיה דיגיטלית כדי למנף את העסק", אמר היום (ב') יוסי זיגמון, מנהל אגף שירותים ומוצרים בבזק, בוועידה השביעית לעסקים קטנים ובינוניים של "כלכליסט".

 

"הצרכן היום נולד או גדל לתוך העולם הדיגיטלי, והקהל כבר אינו שבוי אלא נע בין הרבה פלטפורמות ומסתכל על כמה מסכים בבת אחת ולכן אי אפשר לקדם מוצר בלי להיות באינטרנט". לדברי זיגמון, "האינטרנט רלבנטי במיוחד לעסקים קטנים ובינוניים שהפרסום בטלוויזיה יקר מדי עבורם".

 

זיגמון תיאר שתי דוגמאות שממחישות את כוחו של השיווק הוויראלי דרך האינטרנט. "קרטיס קמבל יצר מהפכה בסן פרנסיסקו בעזרת שיווק ויראלי של דוכן הקרם ברולה שלו", סיפר זיגמון. "בעזרת ציוצים בטוויטר הוא הצליח לגרום לאנשים לבוא אל הדוכן שלו בהמוניהם. היה לו מוצר מוצלח מאוד אבל הוא גם ידע איך לקדם אותו והדוכן של קמבל הפך לרשת של חמש עמדות ברחבי ארצות הברית".

 

יוסי זיגמון בוועידת כלכליסט. לדבריו הכוח של פייסבוק וטוויטר הוא משמעותי יוסי זיגמון בוועידת כלכליסט. לדבריו הכוח של פייסבוק וטוויטר הוא משמעותי צילום: נמרוד גליקמן

 

עוד דוגמה לשיווק מפה לאוזן שהביא זיגמון היא של אורן פלי. "מדובר בבחור ישראלי שצילם סרט אימה בשם פעילות על טבעית בהפקה שעלתה 15 אלף דולר בלבד. פלי ייצר טריילר מאוד בסיסי שצילם את התגובות של אנשים שצופים בסרט והבאזז שנוצר הביא לסרט הכנסות של 200 מיליון דולר".

 

לדברי זיגמון, "ישראלי גולש 11 שעות בשבוע בממוצע ועושה הכל ברשת. ב-80% מהרכישות שאנשים ביצעו, אנשים בדקו קודם את המוצר באינטרנט. לכן אתר אינטרנט לא מספיק, וצריך ליישר גם עמוד בפייסבוק ובטוויטר ולהפיק סרטוני תדמית ביוטיוב. האינטרנט מטשטש את ההבדלים בין עסק קטן לגדול כי בפייסבוק שניהם יראו אותו דבר".

 

זיגמון הוסיף כי הערוצים השיתופיים כמו פייסבוק וטוויטר הם משמעותיים במיוחד היום. "הלקוח היום משתף ונותן פידבק בכל ערוץ ולכן יש לו כוח לקדם מוצר. הלקוח מקשיב לאנשים אחרים ולכן חשוב לקדם את העניין של שיתופיות שיוצר ויראליות".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x