מנכ"ל כאל אינטרנשיונל פורש מתפקידו
הודיע למנכ"ל כאל בעז צ'צ'יק כי ברצונו לפנות לעסקים פרטיים. כאל אינטרנשיונל מרכזת את פעילות הסליקה באינטרנט שהניבה לכאל רווח של 33 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2009
סטיב גרינספן, מנכ"ל כאל אינטרנשיונל, חברה בת של חברת כרטיסי האשראי כאל, מסיים את תפקידו, כך הודיעה הבוקר (ג') כאל. כאל אינטרנשיונל מרכזת את פעילות הסליקה באינטרנט, שהניבה במחצית הראשונה של 2009 רווח של 33 מיליון שקל - 26% מרווחי כאל. לפני כחודשיים הודיע גרינספן למנכ"ל
גרינספן הגיע לכאל לפני חמש שנים ושימש כסמנכ"ל אגף הסחר בחברה. בעבר ניהל את חטיבת הבקבוקים בחברת מי עדן ושימש כסמנכ"ל בחברת קוקה קולה העולמית. בהודעה נמסר כי "צ'צ'יק הודה לגרינספן על תרומתו הרבה לכאל ועל הובלתו בשנתיים האחרונות את פעילות הסליקה הבינלאומית והקמת כאל אינטרנשיונל".
תחום הסליקה באינטרנט הוא רווחי ביותר ונחשב לאחד משני מנועי הצמיחה בתעשיית כרטיסי האשראי, לצד האשראי החוץ-בנקאי. ואולם, התחום סובל מתדמית בעייתית – חלק משמעותי מהסליקה מתבצעת באתרי פורנו והימורים. בתחום סליקת הסחר האלקטרוני טמונים גם סיכונים ועל כן נושא ניהול הסיכונים קריטי בפעילות זו. לפני כמה שבועות נקנסה כאל ב-3.5 מיליון דולר על-ידי ויזה העולמית וזאת עקב חריגה מסיכוני סליקה בתחום תוספי המזון.
ישראכרט ולאומי קארד, שתי חברות כרטיסי האשראי המתחרות של כאל, הודיעו בעבר כי אין בכוונתם להיכנס לתחום הסליקה באינטרנט. עם זאת, ישראכרט בוחנת בימים אלה הרחבת פעילותה בתחום, לאחר ששכרה את שירותיו של ברוך אלפיה, שכיהן בעבר כסמנכ"ל ניהול סיכונים בכאל ומתמחה בסליקת סחר אלקטרוני. עם זאת, דובר קבוצת ישראכרט הדגיש בתגובתו כי "כפי שנמסר פעמים רבות בעבר, הקבוצה לא תיכנס לתחום סליקת כרטיסי אשראי באתרי הימורים ופורנו וכי אין בכוונת החברה לחשוף בשלב זה תוכניות עסקיות נוספות".