האם כל דבר מתאים למכירה באינטרנט
האם כל מוצר מתאים למכירה באינטרנט? האם כדאי לפתוח חנות אלקטרונית באינטרנט? אולי עדיף להסתפק בהקמת סוכנות קטנה או למכור לסיטונאיים?
לכאורה, כל דבר ניתן למכירה באינטרנט. למשל, אפשר למכור גם חלב באינטרנט, כאשר ההזמנה נעשית מול המחלבה שיש לה רשת אספקה יומית. כך עובדות רשתות מזון מסוימות בארה"ב, המחזיקות חנויות וירטואליות שהולכות ומשתכללות והצרכן יכול "להסתובב" בין המדפים ולהכניס לעגלת הקניות שלו מוצרים,
השאלה היא האם המוצר המסוים הזה כדאי לשיווק באינטרנט. יש סוגי מוצרים בהם עיקר ערך המכירה ניתן להשגה על ידי שילוב של ריחות, מראות וצבעים שעדיין אינם ניתנים להצגה מלאה ברשת, אם כי הפערים הולכים ומצטמצמים.
למעשה גם שרות אישי ניתן למכירה באינטרנט כאשר המכירה הסופית נעשית בין הלקוח והספק. אולם הגדרת השיווק ברשת, אינה מתמצית דווקא במכירה הסופית אלא בעצם יצירת הקשר והתהליך. כך למשל אפשר למכור גם מסאז' באינטרנט ואחר כך לקבל את השרות עצמו באתר הלקוח או באתר המסז'יסט.
האינטרנט הוא הדרך הזולה ביותר למכור, הוא מקטין סיכוני השקעה והוא מהווה לעיתים קרובות פתרון ראשוני למי שאינו בטוח לגבי יכולתו למכור את המוצר שלו או אינו בטוח לגבי סוג הלקוחות שיתעניינו במוצר או בשירות שלו.
יש לאינטרנט דווקא יתרון במכירה לציבור הרחב ולא רק במכירה לסיטונאים, שכן האינטרנט הוא כלי דמוקרטי שמגיע לכל אחד.
אם תנסה למשל להוציא ספר ולמכור אותו לרשת סטימצקי, תגלה כי הם לא רוצים להתעסק עם מו"ל של ספר אחד, אבל באינטרנט אין שום מניעה למכור את הספר. כמובן שלרשת סטימצקי יש יתרון שיווקי עצום, אבל אם הדרך הזאת חסומה בפניך, הרי מכירה ברשת עשויה להיות מתאימה יותר, שכן לא תפתח חנות מיוחדת ברחוב הראשי רק על מנת למכור ספר אחד.
החיסרון העיקרי של האינטרנט הוא חוסר היכולת להשפיע באופן אקטיבי על לקוח, כפי שניתן לעיתים לראות בחנויות בגדים או מוצרי חשמל, בהן מוכרנים מיומנים מסוגלים למכור אפילו קרח לאסקימואים.
יש לכם שאלה הנוגעת לעסק שלכם? שלחו אותה אלינו ונשיב עליה באתר