נטפליקס נפלה ב-10.5% במסחר המאוחר; מספר המנויים החדשים - חצי מהתחזיות
חברת הסטרימינג פרסמה את דוחות הרבעון השני: מספר המנויים החדשים בתשלום עמד על 2.7 מיליון - לעומת תחזיות בשוק לתוספת של 5.1 מיליון. ההכנסות - 4.92 מיליארד דולר, מעט מתחת לתחזיות. בינואר השנה העלתה נטפליקס את המחירים בארה"ב וביוני ב-20 שווקים נוספים
אכזבה גדולה מדוחות נטפליקס: החברה מפרסמת את דוחות הרבעון השני ומדווחת על 2.7 מיליון מנויים חדשים בתשלום, מחצית מהתחזיות – בשוק ציפו לתוספת של 5.1 מיליון מנויים חדשים בתשלום. המניה נופלת ב-11% במסחר המאוחר בנאסד"ק. מספר המנויים החדשים בתשלום בארה"ב עמד על 350 אלף, בדומה לתחזיות.
- פרטנר מנסה להיות נטפליקס של הגיימינג
- כאב הראש של נטפליקס: כשדברים מוזרים פוגשים פיראטים סטנדרטיים
- מכה לנטפליקס: הצפנת ה-4K נפרצה, הפרקים דלפו לרשת
גם לאחר הנתון החלש מובילה נטפליקס את השוק העולמי עם 150 מיליון מנויים ברחבי העולם.
קנייה חזקה | קנייה | המתן | מכירה | מכירה חזקה |
ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-4.92 מיליארד דולר, כאשר צפי האנליסטים עמד על 4.93 מיליארד דולר - ולאחר שברבעון המקביל בשנה שעברה דיווחה על הכנסות של 3.9 מיליארד דולר.
אף שהרווח המתואם עלה על התחזיות - 60 סנט למניה מול צפי ל-56 סנט למניה - המספר הנמוך כל כך של המנויים החדשים מתקבל רע מאד בשווקים.
נטפליקס משקיעה בשנים האחרונות מיליארדי דולרים על תוכן מקורי. בשנה שעברה הוציאה 12.03 מיליארד דולר על תוכן מקורי, עלייה של 35% בהשוואה ל-2017, שבה עמדה ההוצאה בתחום על 8.7 מיליארד דולר.
לפני הנפילה הנוכחית, מניית נטפליקס ירדה ב-2.4% ב-12 החודשים האחרונים, אך זינקה ב-37% מתחילת 2019 (מדד S&P 500 עלה ב-20% מתחילת השנה). החברה נסחרת בנאסד"ק בשווי של 160 מיליארד דולר.
מי שעוקב בעניין רב אחר בסיס המנויים של נטפליקס הן המתחרות הגדולות - אפל ודיסני - שנכנסו לתחום הסטרימינג בשנים האחרונות ומקוות לאתגר אותה באופן משמעותי. גם קומקאסט, HBO ו-NBC יוניברסל מתכוונות להשיק שירות סטרימינג משלהן במהלך 2020.
החברה ציינה בדוחות כי הירידה במספר המנויים לא נבעה מהתחרות הגוברת: "אנו לא חושבים שהתחרות היתה הגורם שכן לא חל שינוי מהותי במצב התחרותי במהלך הרבעון השני. אנו כן חושבים שהיצע התוכן גרם לצמיחה נמוכה יותר בהכנסות הפרסום מכפי שציפינו".
המחירים עלו
בחודש שעבר הודיעה נטפליקס על העלאת מחירים ב-20 שווקים, וביניהם, בין היתר: צרפת, ספרד, איטליה, אירלנד וישראל. המנויים בישראל ישלמו עד 22% יותר, ויקבלו הודעה במייל או באפליקציה לגבי השינויי הצפוי במחירים - כך נמסר; עבור מנויים ותיקים השינוי ייכנס לתוקף בתום מחזור החיוב הנוכחי, ועבור החדשים - העלאת המחיר תתבצע באופן מיידי.
חמישה חודשים מוקדם יותר, בינואר השנה, העלתה נטפליקס את מחירי המנויים שלה, בתחילה בשוק האמריקאי, בשיעור של 13% עד 18% - הזינוק הגדול ביותר במחיר מזה 12 שנה. לפי דיווח של CNBC.