בלעדי לכלכליסט
הפועלים צפוי להוביל מימון להקמת 2 תחנות כוח פרטיות
מדובר בשתי תחנות הכוח בבעלות רפק שיוקמו באזור מגדל העמק ובאלון תבור. עלות בניית כל אחת מהן מוערכת ב-80 מיליון דולר
בנק הפועלים צפוי להוביל מימון להקמת שתי תחנות כוח פרטיות בצפון הארץ. האחת אמורה להיבנות באזור התעשייה נילית שבסמוך למגדל העמק, ואילו השנייה אמורה להיבנות באלון תבור ותנובה צפויה להיות אחד הלקוחות העיקריים שלה.
- "הקמת תחנת כוח חדשה באשקלון תנציח המונופול של חברת החשמל"
- חברה לישראל תשדרג תחנות כוח פחמיות במונגוליה
- בעלי תחנות הכוח הפרטיות דורשים להוזיל את הסכמי הגז מול תמר
שתי התחנות קיבלו רישיון הקמה מותנה עד למחצית השנייה של 2016, והן צפויות להפיק יחדיו לפחות 140 מגה־ואט. התחנות ייבנו על ידי רפקשבשליטת (56.4%) אורן תנחום באמצעות אינטרגאמא.
לתחנות הכוח תוכנית הרחבה של הספק כל אחת מהן ב־20% עד 50%. עלות ההקמה של כל תחנה נאמדת ב־70–80 מיליון דולר, מהם 20% יגיעו מהיזמים עצמם והשאר ממימון חיצוני.
לפי ההערכות, לאחר ההקמה בפועל יצטרפו גם גופים מוסדיים לחבילת המימון. מי שאמורה להקים את תחנות הכוח היא החברה הגרמנית M+W. תחנות הכוח היו בעבר בבעלות דלק תשתיות שבשליטת יצחק תשובה, אולם הרגולטור חייב את תשובה למכור אותן בשל העובדה שהוא שולט במאגר הגז תמר שמוכרז כמונופול.
קנייה חזקה | קנייה | המתן | מכירה | מכירה חזקה |
בנק הפועלים בניהולו של ציון קינן הוא אחד המממנים העיקריים בפרויקטי תשתיות. בין הפרויקטים הבולטים שאותם הוביל ניתן לציין את מימון הקמת תחנת הכוח של דוראד בהיקף של כ־5 מליארד שקל, ביחד עם כלל מימון.
בנק הפועלים היה אחראי על גיבוש קונסורציום בנקים, וכלל מימון על גיבוש קונסורציום מוסדיים. בנוסף הוביל הפועלים את מימון הקמת תחנת הכח של אדלטק עבור מכתשים בהיקף של כ־800 מליון שקל.