בלעדי ל"כלכליסט" - גוגל לא נוטשת: האריכה את השת"פ עם בבילון
ענקית החיפוש האריכה את שיתוף הפעולה עם בבילון עד סוף 2010. במקביל, בבילון ממשיכה להקטין את חשיפתה לגוגל ובקרוב צפויה לחתום על הסכם עם מפעילת שירות ASK
חברת האינטרנט הישראלית בבילון האריכה את הסכם שיתוף הפעולה בינה ובין גוגל בחצי שנה - כך נודע ל"כלכליסט". בדו"חות הכספיים שפרסמה לרבעון הראשון של השנה דיווחה בבילון כי הסכם שיתוף הפעולה בינה ובין ענקית החיפוש בתחום דף הבית יפוג בחודש יוני השנה. כעת, לאחר שהאריכה את ההסכם, תמשיך בבילון ליהנות משיתוף הפעולה עם גוגל עד סוף 2010. הארכת ההסכם היא בשורה מעודדת עבור בבילון, ששיתוף הפעולה שלה עם גוגל בתחום דף הבית אחראי ל־5% מהכנסות החברה הישראלית.
קנייה חזקה | קנייה | המתן | מכירה | מכירה חזקה |
בעת התקנת תוכנת התרגום של בבילון ניתנת לצרכן האפשרות לשנות את דף הבית שלו לזה של בבילון. בדף הבית מציעה בבילון שירותי חיפוש, וספקית השירות משתנה ממדינה למדינה ותלויה בשיתוף פעולה בין בבילון לחברות החיפוש. כך למשל, דף הבית של בבילון בישראל הוא בשיתוף פעולה עם האתר מאקו. דף הבית בארה"ב מציע שירותי חיפוש של מיקרוסופט, מפעילת שירות החיפוש בינג.
לאחרונה החליטה גוגל לבחון את ההתקשרות עם השותפות שלה בכל חצי שנה, ולא לחתום עמן על חוזים ארוכי טווח כמו בעבר. בימים אלה בבילון ממשיכה לנהל מו"מ עם חברות האינטרנט הגדולות יאהו ו־IAC, מפעילת שירות ASK, לצורך הקטנת החשיפה לגוגל. ל"כלכליסט" נודע כי המו"מ עם IAC הבשיל, ובחודשים הקרובים תחל בבילון להפיץ את דף הבית שלה בשיתוף פעולה עם החברה.
פעילות הליבה של בבילון כוללת שיווק ופרסום באינטרנט - שירות חיפוש משולב תרגום ומכירות תוכנה ושירותים כגון תוכנת תרגום, תוכנת אחזור מידע ארגוני ועוד. בבילון חתמה את הרבעון הראשון של השנה עם הכנסות של 24.2 מיליון שקל, ומתוכם 9.6 מיליון שקל (40%) נבעו מפרסום ושיווק. הלקוחות הבולטים של בבילון בתחום זה הם גוגל, האחראית ל־62% מהכנסות בבילון בתחום הפרסום והשיווק, והחברות מיקרוסופט ואינפוספייס. בשורה התחתונה הציג מנכ"ל בבילון אלון כרמלי רווח נקי רבעוני של 2.9 מיליון שקל.