דוד עזריאלי: האיש שהמציא לנו את הקניון
סיפורה של חברת איש הקניונים
דוד עזריאלי יהיה זכור לנצח כאיש שהביא לישראל את הקניונים, כשהקים לפני יותר מ־20 שנה את קניון איילון. המילה קניון, שעליה חתום עזריאלי, היא שילוב של קניות וחניון. המציאות הקמעונאית בישראל של שנות ה־80 היתה שונה לחלוטין מהמציאות כיום, ונדרשה לא מעט תעוזה כדי להביא ארצה
בשנים שחלפו מאז נפתח קניון איילון הלכה הקבוצה וגדלה, ונהפכה לקבוצת הקניונים המובילה בישראל. אף רשת לא יכולה להרשות לעצמה לא להיות נוכחת בקניוני הקבוצה, שידועה בניהול הקפדני שלה שלעתים מוגדר גם "קשוח".
למרות התחרות על הובלת ענף הקניונים מול בריטיש ישראל, עזריאלי לא נסחף לעסקאות אגו. הדוגמה הטובה ביותר לכך היא ההחלטה שלא לרכוש לבסוף את קניון רמת אביב מידי לב לבייב, מכיוון שבקבוצה האמינו כי המחיר גבוה מדי. במקום רמת אביב הסתפקה הקבוצה בקניון גבעתיים.
ההתנהלות של קבוצת עזריאלי ושל העומד בראשה, מנחם עינן, נחשבת לעתים שמרנית. כשחברות רצו למזרח אירופה, קבוצת עזריאלי נשארה בישראל. כשחברות מינפו עצמן לדעת, עזריאלי היתה רחוקה מאוד מהמשחק וחיפשה השקעות חדשות.
אחזקה נוספת של עזריאלי היא חברת גרנית הכרמל, שנרכשה ממשפחת בורוביץ' לאחר קריסת קלאבמרקט. אף שהכנסות החברה ברבעון הראשון ירדו, צריך לראות מה קרה לשתי האחזקות העיקריות שלה - סונול וטמבור. תחת ניהולה של גרנית הגדילה סונול במידה ניכרת את מספר חנויות הנוחות שבתחנות, שיפרה אותן והשקיעה במראה שלהן, והפכה שחקנית משמעותית ביותר בענף זה. גם טמבור השקיעה במיתוג מחדש, ונתנה מענה למגמות בשוק. פעולות אלה, כמו גם הבנייה הנמשכת של קניונים חדשים, מעידות שקבוצת עזריאלי אינה נמנית עם עושי הסיבובים, אלא משקיעה לטווח ארוך ובעיקר יודעת לנהל היטב את עסקיה.