בלעדי לכלכליסט
גם אינוביד צפויה לתפוס טרמפ על ספאק לפי שווי של 1.2 מיליארד דולר
החברה שפיתחה כלי לניתוח פרסום בווידיאו מנהלת מגעים למיזוג עם ספאק. עד כה גייסה אינוביד, שנוסדה ב־2007, 82.5 מיליון דולר. השבוע עשויה ION להודיע על חברת המטרה לספאק השני שגייסה, ואינוביד היא בין המועמדות למיזוג
חברת אינוביד (Innovid) הישראלית מנהלת מגעים למיזוג עם ספאק לפי שווי של כ־1.2 מיליארד דולר, כך נודע ל"כלכליסט". את המיזוג מלווה בנק השקעות שאיננו בין חמשת הגדולים בתחום.
חברת ניהול הנכסים ION, שגייסה בסוף השבוע 253 מיליון דולר לספאק שלישי, כבר מזגה את הספאק הראשון שגייסה עם טאבולה (ראו למעלה), והשבוע היא עשויה להודיע על חברת המטרה של הספאק השני שלה בהיקף של 253 מיליון דולר, שנסחר תחת הסימול IACB. אינוביד היא בין המועמדות למיזוג עם ספאק זה.
- הספאק החדש מקרב את קולבר לגיוסים של מיליארד דולר
- חברת הקלינטק טיפה בוחנת מיזוג עם ספאק לפי שווי של כחצי מיליארד דולר
- אינטרקיור לא מסתפקת במיזוג: תבצע גיוס נוסף של 60 מיליון שקל
ספאק (SPEC) היא חברה ריקה מתוכן, שמגייסת הון ממשקיעים, בדרך כלל קרנות גידור, כדי להתמזג עם חברה פרטית בתוך שנתיים לכל היותר מהשלמת הגיוס. הספאקים גייסו בשנת 2020 כולה 83 מיליארד דולר ב־248 הנפקות, אך הטרנד צבר תאוצה ומתחילת 2021 כבר גויסו 100 מיליארד דולר ב־308 הנפקות.
אינוביד הוקמה ב־2007 בידי צביקה נטר, טל חלוזין וצחי זגדון, והיא מעסיקה 220 עובדים, מתוכם 75 בישראל והיתר בארצות הברית, אירופה, אוסטרליה וסינגפור. החברה מספקת ללקוחותיה שני סוגי פרסום: הזרמת פרסומות והתאמתן לקהל יעד, ופרסום אינטראקטיבי לטלוויזיות חכמות. אינוביד מנטרת ומנתחת פרסומות וידיאו עבור מותגים גדולים ובהם לוריאל, דיסני, רד בול, טויוטה, בנק אוף אמריקה ומקדונלד'ס. בנוסף, עובדת החברה עם ספקי תוכן מובילים, שעמם נמנים Hulu ,Fox פלטפורמות פלייסטיישן, אקסבוקס ועוד.
עד היום גייסה החברה 82.5 מיליון דולר, כשהגיוס האחרון בתחילת 2019 היה של 30 מיליון דולר מקבוצת ההשקעות הפרטית של בנק גולדמן זאקס. משקיעים נוספים בחברה הם New Spring Capital, סקויה קפיטל, ג׳נסיס פרטנרס, סיסקו ונצ׳רס ו־T-Ventures.
חצי שנה אחרי הגיוס מגולדמן זאקס רכשה אינוביד בסכום זהה את חברת הפרסום מארגנטינה, הרולנס (Herolens). הרכישה נעשתה במזומן ובמניות. הרולנס פיתחה פלטפורמה המתמקדת בהעברת תוכן מותאם אישית לפרסומות, ומרבית התאגידים הגדולים בדרום אמריקה הם לקוחותיה - קוקה־קולה, רנו, הרשת מרקאדו ליברה ועוד. בהודעתה על הרכישה ב־2019 ציינה אינוביד כי הרולנס היא חברה רווחית, המעסיקה 40 עובדים בארגנטינה, קולומביה ומקסיקו, אשר הצטרפו לצוות אינוביד.