ארה"ב מתייקרת: מחיר חיתולי פמפרס צפוי לטפס ב-10% החל מהסתיו
בפרוקטר אנד גמבל מתכוונים להעלות החל מספטמבר את המחירים על מוצרי תינוקות, היגיינה נשית וחיתולים למבוגרים במטרה לקזז את העלייה במחירי הסחורות; החברה, שנסחרת בדאו ג'ונס בשווי שוק של 336 מיליארד דולר, דיווחה על רבעון רווחי; רבעון מוצלח גם לענקית התרופות ג'ונסון אנד ג'ונסון שנסחרת אף היא בדאו ג'ונס, בשווי של 428 מיליארד דולר
ענקית מוצרי הצריכה פרוקטר אנד גמבל פרסמה את תוצאות הרבעון השלישי, שעקפו את תחזיות האנליסטים. ברקע, הצרכנים שמרו על הרגלי הצריכה שהתפתחו במהלך המגפה, כמו רכישת יותר מוצרי ניקיון ובמקביל חזרה לרכישת מצרי קוסמטיקה וטיפוח.
- הזיכיון הוארך בשנתיים: דיפלומט תפיץ את מוצרי פרוקטר עד 2023
- ג'ונסון אנד ג'ונסון ביקשה מיריבותיה לבחון את הדיווחים על קרישי דם - לא כולן הסכימו
- הרגולטור בארה"ב קורא להפסיק מיד את השימוש בחיסון של ג'ונסון אנד ג'ונסון
החברה, שבבעלותה מותגים כמו אבקת כביסה טייד וחיתולי פאמפרס, שמפו הד אנד שולדרס ועוד, הכריזה כי בכוונתה להעלות בסתיו את המחיר בחלק מהמוצרים בארה"ב.
בפרוקטר אנד גמבל מתכוונים להעלות את המחירים על מוצרי תינוקות, היגיינה נשית וחיתולים למבוגרים בארה"ב במטרה לקזז את העלייה במחירי הסחורות.
שיעור העלייה ישתנה ממותג למותג אך יהיה בסביבות 10%, וייכנס לתוקף בספטמבר. בדומה, גם היריבה קימברלי קלארק שמייצרת את חיתולי האגיס הכריזה כי תעלה את המחירים על חלק מהמוצרים שלה.
נזכיר כי שווי השוק של פרוקטר אנד גמבל שנסחרת בדאו ג'ונס עומד על 336 מיליארד דולר.
לפי הדיווח, הרווח הנקי עמד ברבעון שהסתיים ב-31 במרץ על 3.27 מיליארד דולר, שהם 1.26 דולר למניה, לעומת רווח של 2.92 מיליארד דולר או 1.12 דולר למניה ברבעון המקביל. התחזית בשוק עמדה על רווח נקי של 1.19 דולר למניה. במקביל, ההכנסות טיפסו ב-5% ל-18.1 מיליארד דולר, מעל צפי השוק ל-17.9 מיליארד דולר.
חטיבת חומרי הניקוי והכביסה דיווחה על צמיחה של 7% בהכנסות לעומת השנה שעברה - לקוחות רבים הצטיידו בחומרי ניקוי וחיטוי בשל התפרצות הקורונה. צמיחה של 7% נרשמה גם בחטיבת הטיפוח, כשהצרכנים בסין הובילו את העלייה במכירות מוצרי טיפוח לשיער.
המכירות בחטיבת התרופות והבריאות עלו ב-3%, בעיקר הודות למוצרי טיפוח השיניים כמו מברשות של אורל בי. לעומת זאת, נרשמה ירידה במכירות של מוצרים לטיפול בהצטננות ובשפעת, קרוב לוודאי מכיוון שהנחיות הריחוק החברתי וההגבלות מנעו גם הדבקות במחלות כמו שפעת.
הירידה היחידה שנרשמה היא בחטיבת מוצרי תינוקות והיגיינה נשית. לפי החברה, פחות צרכנים רכשו מוצרים כמו חיתולי פאמפרס, כנראה בשל תחרות גוברת וחסרים במלאים בחנויות.
בחברה השאירו ללא שינוי את התחזית לשנה הפיסקאלית של 2021, לפיה תחול צמיחה של בין 5%-6% במכירות, והרווח המתואם צפוי לעלות בטווח שבין 8%-10%.
ג'ונסון אנד ג'ונסון רשמה רבעון ראשון מוצלח
חברת התרופות שנסחרת אף היא בדאו ג'ונס, בשווי שוק של 428 מיליארד דולר, עקפה את תחזיות האנליסטים: הרווח הנקי עלה ל-6.2 מיליארד דולר או 2.32 דולר למניה מ-5.80 מיליארד דולר או 2.17 דולר למניה ברבעון המקביל.
הרווח המתואם טיפס ב-12.6% ל-2.59 דולר למניה מעל צפי האנליסטים בשוק על 2.34 דולר למניה. ההכנסות עלו ב-7.9% ל-22.32 מיליארד דולר מעל תחזיות השוק על 21.98 מיליארד דולר.
ההכנסות מתרופות בלבד עלו ב-9.6% ל-12.20 מיליארד דולר, מעל צפי האנליסטים על 12.11 מיליארד דולר. ההכנסות מציוד רפואי טיפסו ב-10.9% ל-6.58 מיליארד דולר, מעל התחזיות בשוק ל-6.21 מיליארד דולר.
ההכנסות מהחיסון של החברה לקורונה עמדו על 100 מיליון דולר. נזכיר כי לפני שבוע הרגולטור בארה"ב קרא להפסיק מיד את השימוש בחיסון של ג'ונסון אנד ג'ונסון - שש נשים בארה"ב שקיבלו את החיסון פיתחו שבועיים לאחר מכן מחלה נדירה הקשורה לקרישי דם.
נכון לשבוע שעבר, קרוב ל-7 מיליון אנשים בארה"ב קיבלו את החיסון של ג'ונסון אנד ג'ונסון שניתן במנה אחת.
בחברה העלו את התחזית לרווח המתואם לשנת 2021 בכללותה לטווח שבין 9.42-9.57 דולר למניה מ-9.40-9.60 דולר למניה.
בנוסף, הודיעו בג'ונסון אנד ג'ונסון כי הדיבידנד שמחלקת החברה למחזיקי המניות עלה ב-5% ל-1.01 דולר למניה. מניית החברה מטפסת ב-3.4% מתחילת השנה.