$
בורסת ת"א

קוויק פונה לציבור החרדי: חתמה על שת"פ עם חברת סמארטפונים כשרים

החברה שעורכת קניות ומשלוחים מהירים מסופרמרקטים חתמה על הסכם עם חברת הדרן, שמשווקת מערכות הגנה למכשירי טלפון חכמים כשרים; הדרן תפרסם את קוויק ותנסה לשווק אותה ללקוחותיה

נורית קדוש 11:0819.04.21

חברת השיווק אונליין קוויק מנסה להרחיב את פעילותה למגזר החרדי.  

החברה, שמספקת שירותי קניות ומשלוחים באמצעות העסקת שליחים והסכמים עם סופרמרקטים, חתמה על הסכם לשיתוף פעולה עם חברת הדרן שמשווקת מערכות הגנה לסמארטפונים כשרים.

 

במקביל, החלה החברה בבדיקה ואיתור רשתות וחנויות מהדרין, בהן תוכל ללקט הזמנות אונליין למגזר.

 

 

 

ליקוט של קוויק בסניף ויקטורי ליקוט של קוויק בסניף ויקטורי צילום: ליאור באקאלו

 

 

על פי נתוני קוויק, שבשליטת קוקה-קולה ישראל (16.2%), סופר-פארם ויוניון של ג'ורג' חורש (14.86% כל אחת), הדרן היא המשווקת הגדולה בשוק החרדי, אוחזת בנתח של כשני שלישים משוק הסמארטפונים הכשרים ועוסקת בפיתוח ושיווק מערכות הגנה וסינון למכשירים חכמים כשרים, תוך הפעלת מערכות תוכן דיגיטלי למגזר החרדי.

 

במסגרת ההסכם, שנחתם לשלוש שנים, תביא הדרן לידיעת לקוחותיה את האפשרות לקבל את שירותי קוויק באמצעות גלישה לאתר האינטרנט של החברה ותאפשר ללקוחותיה ביצוע רכישות דרך אתר החברה. במהלך תקופת ההסכם תפעל החברה לשיווק, פרסום וקידום מכירות אקטיבי של שירותי קוויק אצל לקוחותיה.

 

קוויק תשלם להדרן בעבור שירותי השיווק הללו כנגד כל לקוח שיקנה דרכה, לצד מענק בגובה משתנה בהתאם למדרג מספר הרכישות של לקוחות שהופנו על ידי הדרן.

 

להערכת קוויק, שיתוף הפעולה עשוי להגדיל בצורה ניכרת את מספר לקוחותיה מקרב המגזר החרדי.

 

אבירם גנות, מנכ"ל קוויק, מסר: "אנו רואים בשוק החרדי שוק משמעותי וחשוב. שיתוף הפעולה עם הדרן יאפשר לנו להביא את בשורת האונליין גם לקהל שעד כה פחות נחשף לעולם זה. אנו מעריכים כי ההסכם יפתח בפני ציבור שלם חלופה חדשנית לרכישה יעילה, מהירה ואיכותית של סלי קניות, ובמקביל יביא לעלייה בהיקפי הפעילות של החברה ויהפוך אותה לשחקנית מוכרת ומובילה בתחומי הצריכה הרלבנטיים בשוק החרדי".

 

קוויק סופר אונליין הוקמה בשנת 2017 והונפקה לפני כחודשיים לפי שווי של 300 מיליון שקל לפני הכסף.

 

משבר הקורונה שהאיץ את התפתחות מכירות האונליין, איפשר לקוויק להזניק ב-222% את מספר לקוחותיה שהסתכם בשנה החולפת בכ-74 אלף לעומת 22 אלף לקוחות ב-2019 ו-8,500 לקוחות ב-2018. מספר ההזמנות ב-2020 זינק ל-330 אלף לעומת 84 אלף הזמנות ב-2019 ו-25 אלף הזמנות ב-2018.

 

החברה, שנהנתה מזינוק חד במכירות שהסתכמו ב-127 מיליון שקל, חתמה את 2020 עם הפסד נקי בגובה 37.3 מיליון שקל לעומת הפסד נקי בגובה 26.4 מיליון שקל ב-2019. העמקת ההפסד הנקי נרשמה, אף שהחברה צמצמה משמעותית את שיעור ההפסד הגולמי ל-4.4% מהמכירות לעומת 19.5% מהמכירות ב-2019. עלות המכירות של קוויק כוללת לא רק את עלות המוצרים עצמם, אלא גם את עלויות הליקוט והשילוח, ולכן עדיין מסבה בשלב זה הפסדים. לפי החברה, ככל שתתרחב הפעילות שלה - היא תוכל לצמצם את שיעור ההפסד הגולמי מהמכירות, כפי שקרה ב-2020.

 

החזרה לשגרה, תוך פתיחת בתי המלון, המסעדות והטיסות לחו"ל, תקשה על שוק המזון לשחזר את תוצאות 2020 ותחייב את קוויק, כמו שאר קמעונאיות המזון ,לייצר מנועי צמיחה נוספים.

 

כפי שנחשף בכלכליסט, החברה בוחנת הרחבת הפעילות באמצעות שימוש בכלכלת החלטורה. מדובר בבחינת מודל העסקה לא ישירה של מלקטי הזמנות מזדמנים. זאת, באמצעות הסבת אפליקציית הליקוט וההפצה שלה לאפליקציה פתוחה לקהל אשר תאפשר לעובדים מזדמנים, באמצעות הדרכה אינטראקטיבית, לקחת חלק בשרשרת האספקה של החברה תמורת תגמול פר הזמנה. מדובר במודל דומה לזה שבו משתמשות וולט ואובר, שיכול לשפר את הגמישות הניהולית של קוויק, אולם מהווה צעד שינוי במחלוקת. עוד בוחנת החברה הרחבת פעילותה לחנויות מתמחות דוגמת קצביות, מעדניות ועוד.

x