הופסקו המגעים למכירת 20% מהסיבים של פרטנר למשקיע חיצוני
החברה ניהלה משא ומתן עם כמה מציעים, על תמורה אופציונלית של לפחות 550 מיליון שקל - בין המתעניינים בהשקעה היו כלל וג'נריישן קפיטל; החברה נותרת לבדה עם נטל ההשקעה בסיבים, לאחר שמתחרותיה HOT וסלקום חברו לפריסה משותפת דרך IBC
פרטנרהודיעה היום (ג') כי החליטה לדחות את ההצעות שהתקבלו ממשקיעים שונים לרכישת 20% מזכויות השימוש ברשת הסיבים האופטיים העצמאית שלה. המגעים שהתנהלו בעניין הופסקו.
- מקורות תתחרה בבזק: תשכיר תשתית סיבים
- בנבנישתי עזב את פרטנר על רקע חילוקי דעות עם היו"רית
- מנכ"ל פרטנר איציק בנבנישתי מתפטר מתפקידו לאחר 6 שנים
בפברואר האחרון הודיעה החברה כי היא מנהלת משא ומתן עם כמה מציעים, בתמורה שלא תפחת מ־550 מיליון שקל, סכום המשקף שווי של 2.7 מיליארד שקל לפעילות הסיבים של החברה, בדומה לשווי החברה כולה. בין המתעניינים בהשקעה היו כלל, ג'נריישן קפיטל, קרן נוי, קרן קיסטון, דן קפיטל והפניקס.
קנייה חזקה | קנייה | המתן | מכירה | מכירה חזקה |
פרטנר למעשה נותרת לבד עם נטל ההשקעה בסיבים, לאחר שמתחרותיה HOT וסלקום חברו יחדיו לפריסה משותפת באמצעות IBC - וכשברקע ההודעה שיצאה לאחרונה על פרישתו של מנכ"ל החברה איציק בנבנישתי. סביר כי לאחר שפרטנר תחלוש על מרב אזורי הפריסה הכדאיים כלכלית (בניינים גבוהים), ובלא חובה רגולטורית, היא תאט את הפריסה.
פרטנר פרסה עד כה סיבים לכ-500 אלף (20%) משקי בית, כ-150 אלף מתוכם מנויים משלמים. IBC פרסה סיבים לכ-620 אלף (25%) משקי בית בישראל, כ-105 אלף מתוכם מנויים משלמים. IBC מחויבת לפריסה של 65% ממשקי הבית בתוך 5 שנים. בזק פרסה עד כה סיבים לכ-250 אלף משקי בית (10%). בשבועות הקרובים תודיע בזק על אחוז הפריסה שבכוונתה להשלים.
פרטנר הציעה למעשה למכירה רק את זכויות השימוש ברשת ולא את הרשת הפיזית עצמה (“הברזלים”). כמו כן השימוש מיועד למגזר הפרטי ולא העסקי. הוצאות ההקמה, התפעול, השדרוג והתחזוקה של הרשת היו אמורים להמשיך להתבצע על ידי פרטנר, במקביל להקמת שותפות חדשה שתתמקד במכירת הזכויות לחברות אחרות ולפרטנר עצמה, שימכרו את השירות הלאה ללקוחות פרטיים. כלומר, הרוכש אמור היה להשקיע סכום חד־פעמי, ללא הוצאות נוספות בשנים שלאחר מכן.
בהינתן שסלקום ו-HOT מחויבות לרכוש שירותים מ-IBC, ובהינתן כי בזק היא חברה עצמאית שלא תרכוש שירותים מאחרות, פרטנר למעשה תיוותר הלקוח הגדול היחיד של השותפות שתקים, כאשר בשוק מעריכים כי תחבר בפועל לכל היותר 15% ממשקי הבית לתשתית. משמע, לחברה יש יכולת מוגבלת לצמוח, מה שיכולה להיות סיבה נוספת לכישלון המגעים מול המציעים.