לא רק שילוח: מוטי בן משה נכנס גם לענף התחבורה הציבורית
חברת אלון רבוע כחול שבשליטת מוטי בן משה תפעיל יחד עם איזי בס וציר הסעות את קווי התחבורה הציבוריים העירוניים בנתניה החל מ-2022. השבוע נחשף שהחברה חתמה על הסכם לרכישת חברת השילוח פריץ
אלון רבוע כחול יחד עם איזי בס וציר הסעות יפעילו את קווי התחבורה הציבוריים העירוניים בנתניה החל מינואר 2022. אמש זכו השותפות במכרז הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה להפעלת קווי התחבורה והן יחליפו את אגד תעבורה. אלון רבוע כחול שבשליטת מוטי בן משה מחזיקה ב-60% ממניות החברה הזוכה ואיזי בס וציר הסעות ב-40% הנותרים.
- רכישת פריץ בידי מוטי בן משה מצילה את אבשלום נוריאל
- מוטי בן משה רוכש את השליטה בחברת השילוח פריץ
- עודכנה רשימת הריכוזיות: רמי לוי בפנים, גם מוטי בן משה
השבוע, כפי שנחשף בכלכליסט, חתמה אלון רבוע כחול על הסכם עקרונות לרכישת חברת השילוח והלוגיסטיקה הבינלאומית פריץ - נציגתה של ענקית השילוח הבינלאומית FedEx באמצעות חברה בת פוקס נטו ואקס, הכוללת גם את חברת מובילי דרור. כפי שפורסם, אלון רבוע כחול עתידה למזג את פעילות בי לוגיסטיקה אל תוך פריץ כחלק מהעסקה האמורה.
יבגני צ'רקסקי, סמנכ"ל הכספים והפיתוח העסקי של רבוע כחול מסר: "חלק מהאסטרטגיה של קבוצת הרבוע הכחול מאז רכש מוטי בן-משה את השליטה בקבוצה, היא הרחבת פורטפוליו הנכסים המניבים בתחומי הנדל"ן, האנרגיה והתשתיות, זאת לצד הרחבת פעילויות הקמעונאות והלוגיסטיקה. השבוע, כאמור, דיווחה רבוע כחול על יישום מוצלח של אסטרטגיה זו, כפי שבא לידי ביטוי בשתי עסקאות שונות - ההתקשרות לרכישת חברת פריץ והזכייה במכרז התחבורה הציבורית באשכול עירוני נתניה. אנו רואים בתחבורה ציבורית בישראל תשתית לכל דבר ועניין. מדובר בתחום יציב וצומח שנשען על נתוני הדמוגרפיה החזקים של מדינת ישראל ועל המשך הצמיחה במשק. תחום התחבורה הציבורית בישראל היה לאורך שנים בתת-שירות לעומת מדינות ה-OECD".
השותפות של אלון רבוע כחול, איזי בס וציר הסעות תתחיל להפעיל את התחבורה הציבורית בנתניה באמצעות כ-250 אוטובוסים חדשים, העומדים בתקן המחמיר של זיהום אוויר ("יורו 6"). כאשר מחצית מהאוטובוסים יהיו חשמליים.
את הגשת המכרז ליוו אמנון אלון, ממשרד הייעוץ הכלכלי וריאנס-אסכולה ועו"ד ירון כהן, ממשרד עורכי הדין ארדינסט בן-נתן טולדנו.