יוחננוף נהנתה כצפוי משנת הקורונה; תחלק דיבידנד בגובה 50% מהרווח
רשת המזון רשמה רווח נקי של 127 מיליון שקל ב-2020, עלייה של 64.6% לעומת 2019; תחלק דיבידנד בגובה של 62 מיליון שקל על רווחי אשתקד; ההכנסות עלו ב-8.1% והסתכמו ב-3.12 מיליארד שקל; יוחננוף צפויה לפתוח עד תום הרבעון הנוכחי חמש חנויות שרכשה מיינות ביתן
יוחננוף נהנתה פחות ממתחריה מהזינוק בביקוש למזון לצריכה ביתית, אך חתמה את 2020 עם עלייה של 64.6% ברווח הנקי שהסתכם ב-127 מיליון שקל.
- יוחננוף רוכש השליטה בזול סטוק ובוחן הנפקת הרשת
- יוחננוף מבקשת לתת מענק שני של 400 אלף שקל לסמנכ”ל הסחר אלעד חרזי
- גלגל הצלה אחרון? נחום ביתן מנסה למזג את יינות ביתן עם יוחננוף
דירקטוריון החברה החליט, בניגוד למדיניות חלוקת הדיבידנד של כ-30% מהרווח לתקופה, לחלק דיבידנד בשיעור של כ-50% מהרווח לשנת 2020 בגובה 62 מיליון שקל.
רשת המזון שבשליטת משפחת יוחננוף ובניהולו של איתן יוחננוף, רשמה ב-2020 עלייה של 8.1% במכירות שהסתכמו ב-3.12 מיליארד שקל.
זאת, בעוד שוק מוצרי הצריכה (FMCG) צמח בשנה החולפת ב-9.2%. העלייה במכירות הרשת הושגה בחלקה מצמיחת השוק ובחלקה מפתיחת חנויות חדשות. הכנסות החברה, כולל מכירות של זכיינים המפעילים מחלקות שונות דוגמת הקצבייה, צמחו ב-11.3% ל- 3.3 מיליארד שקל.
למרות עלייה מתונה במכירות ביחס לצמיחת השוק, עלה הרווח הגולמי של יוחננוף ב-18.6% ל-831 מיליון שקל, מה שאפשר לשפר את הרווחיות הגולמית ל-26% מהמכירות. בנטרול טיפול חשבונאי שערכה החברה למכירות המתבצעות בסניפיה על ידי זכיינים, עלתה הרווחיות הגולמית ל-25.2% לעומת 23.6% ב-2019.
קנייה חזקה | קנייה | המתן | מכירה | מכירה חזקה |
הרווח התפעולי עלה ב-59% ל-253 מיליון שקל ושיעורו מהמכירות טיפס ל-8.1%. זאת, למרות שהחברה התמודדה בשנה החולפת עם עלייה של 5% בהוצאות מכירה ושיווק ועלייה של 29% בהוצאות הנהלה וכלליות כתוצאה מעלייה בהוצאות שכר ובתרומות, כך ששיעורן עלה ל-16.9% מהמכירות לעומת 14.2% ב-2019.
הרווח התפעולי עמד אחרי הכנסות והוצאות אחרות על 227 מיליון שקל. זאת בעקבות הפסד הון בגובה 39 מיליון שקל כתוצאה מגריטת ציוד חנות שנקנתה מיינות ביתן ומנגד הכנסות אחרות בגובה 11 מיליון שקל, כתוצאה משערוך נכסים.
העלייה ברווח התפעולי, לצד ירידה בהוצאות המימון כתוצאה מפרעון הלוואות לבנקים וירידת הריבית, הובילה לזינוק ברווח הנקי.
יוחננוף נערכת להמשיך במגמת ההתרחבות וצפוייה לפתוח עד תום הרבעון השני 5 חנויות שקנתה מיינות ביתן בספטמבר האחרון תמורת 67.5 מיליון שקל. לצד כניסתה כשותפה (50.1%) לחברת הסטוק.
החודש קנתה החברה קרקע בשטח של כ-11 דונם בפתח תקווה, תמורת 70 מיליון שקל, עליה צפוייה לקום חנות חדשה.
בחודש נובמבר האחרון זכתה החברה במכרז לרכישת קרקעות בעיר אופקים, ששטחן הכולל הינו כ-13.5 דונם, המיועדים למסחר, תעסוקה ומשרדים, תמורת כ-22 מיליון שקל. החברה צפויה להקים במקום חנות חדשה.
בנוסף, חתמה יוחננוף בנובמבר על הסכם שכירות להפעלת חנות חדשה במרכז מסחרי, הנמצא בשלבי בנייה, הכולל פרויקט למגורים בעיר אשקלון. החנות צפוייה להימסר לידי החברה במהלך השבועות הקרובים לצורך ביצוע עבודות התאמה בהשקעה של 12 מיליון שקל והערכות הן כי תפתח בעוד כחצי שנה.
עלות שכרם של 5 בכירי החברה הסתכמה בשנה החולפת ב-8.66 מיליון שקל. עלות שכרו של איתן יוחננוף המכהן כמנכ"ל ומחזיק 18.9% ממניות החברה הסתכמה ב-2.5 מיליון שקל.
עלות שכרו של מרדכי יוחננוף (אביו של איתן) המכהן כיו"ר הדירקטוריון ומחזיק ב-30% מהחברה הסתכמה ב-2.4 מיליון שקל ועלות שכרה של אחותו שרית, המכהנת כמשנה למנכ"ל ומחזיקה 15% מהחברה הסתכמה ב-1.5 מיליון שקל.