הרווח הנקי ירד, הפדיון למ"ר עלה: פוקס מסכמת שנת התרחבות
הקבוצה דיווחה על נסיגה של 16% ברווח הנקי ב-2020 ל-202 מיליון שקל - הפדיונות טיפסו בחנויות מותגי הספורט, וכך גם בסקטור האופנה והמוצרים לבית; תוספת של 26 חנויות העמיד את מספר הסניפים נכון לסוף 2020 על 746
קיפאון בהכנסות פוקס לצד ירידה בשורת הרווח הנקי, בעקבות שלושת הסגרים שפגעו בתוצאות הקבוצה: פוקס חותמת את שנת 2020 עם עלייה קלה של 1% בלבד בהכנסות ל-2.79 מיליארד שקל, וירידה של 16% ברווח הנקי ל-202.4 מיליון שקל.
- לאומי יקבל פחות אופציות בריטיילורס, אבל יוכל למכור מניות בהנפקת החברה
- פוקס תפתח חנויות פופ-אפ ברחובות הערים כדי לעקוף את מגבלות הקורונה
- היעד הראשון של פוקס בפולין: קניון ארקדיה
להכנסות תרמו הצמיחה במכירות תחום הספורט בחנויות נייקי ודרים ספורט, אתר הסחר טרמינל איקס והעלייה במכירות החנויות הזהות. זאת לצד איחוד תוצאות בילבונג, יאנגה ואמריקן איגל בשנת 2019.
הזינוק במכירות טרמינל איקס עזר לקבוצה לשמור על השורה העליונה בדוחות, בניגוד למתחרה קבוצת גולף שסיימה את שנת הקורונה עם ירידה של 11% בהכנסות. הכנסות האתר שבבעלות פוקס זינקו ב-2020 ל-226 מיליון שקל וזאת בהשוואה להכנסות של 80 מיליון שקל ב-2019.
בתחום הספורט שמאוגד תחת ריטיילורס (וכולל 108 סניפים בישראל, קנדה ואירופה), הכוללת את מותגי נייקי, פוטלוקר ודרים ספורט, נרשמו הכנסות שנתיות של 462 מיליון שקל ושיעור הרווח הגולמי עמד על 49%, זאת בהשוואה להכנסות של 612.5 מיליון שקל ב-2019 ושיעור רווח גולמי של 48.6%. הפדיון למ"ר בחנויות הספורט בארץ ובחו"ל עמד על 2,935 שקל, לעומת 2,735 שקל ב-2019.
למרות סגירת החנויות בתקופת הסגרים נרשמה ב-2020 עלייה בפדיון למ"ר בתחום האופנה ואופנת הבית ל-1,179 שקל למ"ר, לעומת 1,030 שקל למ"ר. בללין, שמכירותיה צמחו בשנת הקורונה ב-22.4% ל-130 מיליון שקל, עלה הפדיון למ"ר בחנויות הזהות ל-3,078 שקל למ"ר, בהשוואה ל-2,514 שקל למ"ר ב-2019. גם בתחום הספורט זינק הפדיון למ"ר ל-3,479 שקל לעומת 2,772 שקל ב-2019.
סגירת החנויות והוצאת העובדים לחל"ת צמצמו את הוצאות ההפעלה של הקבוצה, ובהתאם הצליחה פוקס להציג עלייה של 17% ברווח התפעולי השנתי ל-409 מיליון שקל. שיעורו מהמכירות עלה ל-14.6% לעומת 12.6% אשתקד. הרווח הגולמי ירד ב-0.3% ועמד על 1.56 מיליון שקל. שיעורו מהמכירות ירד ל-56% לעומת 56.8% בתקופה מקבילה אשתקד.
ברבעון הרביעי איחדה פוקס לראשונה את תוצאות חברת ללין, לאחר שהגדילה את חלקה בחברת מוצרי האווירה. איחוד התוצאות העלה את שורת הוצאות הנהלה וכלליות ב-20.6% ל-44.6 מיליון שקל.
בניגוד לחברות שצמצמו שטחי מסחר בתקופת הקורונה, נמנית הקבוצה על החברות שניצלו את הנדל"ן הזול שהתפנה במשבר - פוקס הגדילה את מספר החנויות ל-746 נכון לסוף השנה, לעומת 720 חנויות ב-2019. עיקר ההתרחבות נרשמה בתחום הספורט, מנוע הצמיחה העיקרי של הקבוצה, עם תוספת של 25 חנויות.
דוחות פוקס חושפים את ההקלות להן זכתה פוקס מחברות הקניונים: בעוד שב-2018 עלות הקמת חנות עמדה על 4,600 שקל למ"ר, וב-2019 זינקה ל-6,200 שקל למ"ר, ב-2020 ירד המחיר ל-4,900 שקל למ"ר. ב-2020 השקיעה פוקס בפתיחת 6 חנויות בתחום אופנה ואופנת הבית 4.9 מיליון שקל והקבוצה מדווחת כי בשנים 2019 ו-2020 השתתפות הקניונים בהקמת החנויות הייתה בין 48% ל-79% מהעלות.
מצבת העובדים של פוקס התרחבה בשנת הדוח ב-108 ונכון לסוף 2020 עמד מספר העלבדים על 8,605 . כח האדם גדל בעיקר בשל גיוס עובדים לחנויות הספורט החדשות שהקימה הקבוצה. בתחום זה עלה מספר העובדים שמעסיקה הקבוצה הן במטה והן בחנויות ב-457 עובדים בשנת 2020 ל-2,014 סך הכול. לעומת זאת החברה צמצמה את כח האדם שהיא מעסיקה בתחום האופנה ואופנת הבית ב-295 עובדים, ל-4,363. ביולי חילקה פוקס דיבידנד של 49 מיליון שקל ובמרץ 2021 הכריזה על חלוקת דיבידנד של 77.8 מיליון שקל בגין שנת 2020.