האיומים שבדרך: מותגים פרטיים וקניות אונליין
בשלב זה, השפעת האונליין על פעילותה של דיפלומט זניחה אולם מגמה זו עלולה להשפיע מהותית על פעילות הקבוצה בעתיד. איום נוסף מגיע מהמותג הפרטי שמשווקות רשתות המזון הגדולות
רגע לפני שהיא מציינת 6 עשורים לפעילותה, עושה דיפלומט צעד ראשון בדרך להפוך מחברה משפחתית פרטית, לתאגיד ציבורי. נועם וימן (70), בן המייסדים שפיתח את החברה והפך אותה לאחת מענקיות מוצרי הצריכה בישראל האוחזת במותגי על, מכין את החברה לדור השלישי שחלקו כבר השתלב בה. הכניסה לבורסה היא צעד מתבקש שיאפשר לדיפלומט לגייס הון שיוכל לשמש אותה להתרחבות והתפתחות בשנים הקרובות. ההתפתחות נדרשת על רקע האיומים על החברה שנוצרו מהתפתחות התחרות בענף מוצרי הצריכה. כבר עתה מזהה החברה מספר תהליכים שעשויים להשפיע על תחומי הפעילות שבהם היא עוסקת. משבר הקורונה האיץ את התפתחות המסחר הקמעונאי המקוון, ואתרי המכירות המעניקים ללקוח חוויית שירות מהירה ונוחה צברו תאוצה. בשלב זה, השפעת האונליין על פעילותה של דיפלומט זניחה אולם מגמה זו עלולה להשפיע מהותית על פעילות הקבוצה בעתיד.
איום נוסף מגיע מהמותג הפרטי שמשווקות רשתות המזון הגדולות. מדובר במתחרה ישיר למותגי החברות השונות, ובהן המותגים של דיפלומט, אשר נוגס במכירותיהן. התפתחות המותג הפרטי הואצה בשש השנים האחרונות וכיום המותג הפרטי של שופרסל הוא הספק הרביעי הגודלו בשוק.
גם טרנד הבריאות, שקיבל בשנה החולפת חיזוק עם רפורמת סימון המזון במדבקות אדומות, מאיימת על חברה שמשווקת עוגיות אוראו, העשירות בסוכר, מלח ושומן רווי. על רקע זה דיפלומט מחפשת מוצרים מותאמים לדרישות הצרכנים. במסגרת זו, החלה החברה להפיץ את מותג תחליפי ה בשר האמריקאי ביונד-מיט וסימנה את שוק תחליפי מזון מהצומח כמנוע צמיחה.
גם ההתעצמות רשתות המזון הקמעונאיות הביאה ללחץ על מרווחי היצרנים, כשבמקביל הרשתות הגדולות החלו להיכנס לעסקים נוספים מלבד עסקי הקמעונאות, כמו הפצה ומכירה לקמעונאים קטנים במחירים אטרקטיביים, באופן שיאפשר להם להגדיל מכירות, להיכנס לשווקים נוספים ולהוות מתחרה ישיר ליצרנים. עם איומים אלו, נראה שוימן מבין כי גיוס ההון יסייע לו ולבני הדור הבא, לבסס את עוצמתה של החברה ולהתמודד עם האתגרים בדרך.