ביונד מיט חוברת לפפסיקו במיזם לייצור משקאות וחטיפים צמחיים
השותפות החדשה, שתסייע לפפסיקו לעמוד ביעדי הקיימות שלה, תפעל תחת השם PLANeT - התנאים הפיננסיים של העסקה לא פורסמו; מנכ"ל ביונד מיט: "פפסיקו היא השותף האידיאלי שלנו במיזם המלהיב הזה, בדרך להשגת השפעה וחשיבות עולמית"
ביונד מיט ופפסיקו הודיעו היום (ג') על הקמת מיזם חדש בשיתוף פעולה שייצר וישווק חטיפים ומשקאות מבוססי צמחים.
- ביונד מיט מאכזבת את המשקיעים עם הפסד מדאיג ברבעון השלישי
- ביונד מיט תיכנס לסופרמרקטים של עליבאבא בשנגחאי ובייג'ינג
- הקורונה הובילה לזינוק של מאות אחוזים במכירות תחליפי בשר בארה"ב
הפעילות של המיזם החדש תתנהל באמצעות שותפות שתיקרא PLANeT. התנאים הפיננסיים של העסקה לא פורסמו. השותפות תעניק לביונד מיט מינוף משמעותי להמשך הדרך, באמצעות ההתמחות של פפסיקו בשיווק וייצור מוצרים חדשים. "פפסיקו היא השותף האידיאלי שלנו במיזם המלהיב הזה, בדרך להשגת השפעה וחשיבות עולמית", אמר מנכ"ל ביונד מיט אית'ן בראון (Ethan Brown).
מנקודת המבט של פפסי, המיזזם ויאפשר לה להרחיב את פורטפוליו ההשקעות שלה במוצרים מבוססי צמחים, באמצעות שיתוף פעולה עם אחת החברות החזקות בתחום. ביונד מיט שולטת כיום על נתח של 13% משוק תחליפי הבשר בארה"ב, כך לפי הערכה של ג'פריז.
השותפות גם תעזור לפפסי להתקדם לעבר יעדי הקיימות שלה. בשנה שעברה חתמה החברה על אמנת האו"ם, והתחייבה להציב לעצמה יעדי הפחתת פליטות פחמן. דוח מ-2019 של האו"ם מצא שתעשיית המזון אחראית ל-37% מפליטות גזי החממה בעולם. בשנים האחרונות פפסי מנסה גם לקצץ את כמות הסוכר במוצריה, ולהוסיף חטיפים ומשקאות בריאים יותר להיצע שלה.
מניות פפסיקו נותרו כמעט ללא שינוי בשנה החולפת, מה שנותן לה שווי שוק של 196 מיליארד דולר. ענקית המזון והמשקאות הציגה עלייה במכירות במהלך המגפה, הודות לאגירת מזון ע"י הצרכנים, ונפגעה פחות מהאיסור על אירועים מחוץ לבית, לעומת יריבתה קוקה קולה. עד אתמול עלו מניות ביונד מיט ב-32% בשנה החולפת, למרות המכה שספגו עסקיה בעקבות המגפה, שפגעה במכירותיה למסעדות. שווי השוק של החברה עומד כיום על כ-9.95 מיליארד דולר.