$
שווקי חו"ל

"בעתיד הלא רחוק טאבולה תגיע לשווי 10 מיליארד דולר"

טאבולה חתמה אתמול על הסכם מיזוג עם חברת ספאק של קבוצת ION לפי שווי של 2.6 מיליארד דולר אחרי הכסף. בקופת הספאק 259 מיליון דולר שיכנסו לקופת טאבולה, שתכיל 600 מיליון דולר לאחר השלמת המיזוג

גולן חזני 07:5826.01.21

טאבולה היתה אתמול החברה הישראלית השנייה אחרי אינוויז שמתמזגת עם חברת ארנק (ספאק), שגם היא ישראלית. כפי שנחשף אתמול באתר "כלכליסט", טאבולה, שהוקמה ומנוהלת על ידי אדם סינגולדה חתמה אתמול על הסכם מיזוג עם חברת ספאק של קבוצת ION לפי שווי של 2.6 מיליארד דולר אחרי הכסף.

 

בקופת חברת הספאק 259 מיליון דולר שיכנסו לקופת טאבולה, שעוסקת בהמלצות תוכן לגולשים באינטרנט. חברת הארנק גייסה 280 מיליון דולר נוספים ממשקיעים אמריקאים כמו בלאקרוק, פידליטי ובארון קפיטל, וגופים מוסדיים ישראלים ביניהם הפניקס. 135 מיליון דולר מהם יכנסו גם הם לקופת טאבולה והיתר ישמשו לעלויות עסקה ולרכישת מניות ממשקיעים קיימים של טאבולה בעסקת סקנדרי.  

 

אדם סינגולדה אדם סינגולדה צילום: David Pexton

 

יחד עם כ־200 מיליון דולר שהיו בקופת טאבולה לפני המיזוג תכלול הקופה 600 מיליון דולר. החברה, שנסחרת תחת הסימול IACA הגיבה לעסקה בעלייה של יותר מ־25%.

 

"מפתחי על שהכרתי בצבא"

 

"אני מאוד מתרגש שהגענו לרגע הזה", אמר אתמול סינגולדה ל"כלכליסט". "לפני 13 שנים יצאתי לדרך, עם גרעין קטן של מפתחי־על שהכרתי בצבא ומשקיעי סיד שהאמינו בי. התגברנו על הרבה מכשולים בדרך, בנינו שותפויות מדהימות עם פאבלישרים, עזרנו למפרסמים להגיע לקהלים עצומים. היום (אתמול, ג"ח) בבוקר הייתי צריך לצבוט את עצמי כדי להאמין שאני לא חולם. המשמעות של ההנפקה היא שנוכל להאיץ את הגידול שלנו בצורה מאוד משמעותית, גם דרך הגדלת ארגון הפיתוח וגם דרך רכישות".

 

למה בחרתם בספאק ולא הנפקה?

 

סינגולדה: "בחרנו בספאק כי זה מאפשר לנו לעבוד עם ION, שותף שמאוד רצינו, שמאמין בחזון שלנו, בערכים שלנו. אני מאמין שיש אתגר ל־open web (המלצות תוכן ברשת, ג"ח) להתחרות עם ה״גנים הסגורים״, הפלטפורמות של הענקיות, ואני גם מאמין ש־open web חשוב מאוד לעולם. טאבולה מביאה טכנולוגיה, גודל (scale) וקשר ישיר עם אלפי מפרסמים כדי לעזור ל־open web".

 

"זו לא העסקה אחרונה"

 

גלעד שני, מנכ"ל ION אמר אחרי החתימה, "אנחנו גאים להקים את הספאק הישראלי הראשון, ומלכתחילה כיוונו לבצע בו עסקה עם חברה ישראלית. המטרה שלנו היתה מלכתחילה להביא חברה ישראלית מובילה לנאסד"ק. זה לא יהיה הגיוס האחרון של ION. בעקבותיו יגיעו גיוסים נוספים של ספאקים שיחברו את השוק הישראלי לשוק האמריקאי. אני רואה בזה שליחות. אנחנו מאד מאמינים בשוק הישראלי. לי ולך יש הרבה כסף ששוכב בקרנות הפנסיה בישראל. הכסף לא הגיע להייטק בגלל פיצוץ הבועה ב־2000, וכשקורים דברים בשוק האמריקאי, שוק החסכון הישראלי מנותק מהם. בישראל יש חברות הייטק מובילות בעולם וחשוב שהן ירגישו שהשוק הישראלי לא מנותק מהן".

 

 

גלעד שני מנכ"ל ION גלעד שני מנכ"ל ION

 

 

איך נוצר הקשר עם טאבולה?

 

שני: "אני מכיר את אדם כמה שנים, וגם את צביקה לימון. סיימנו את הנפקת הספאק בדיוק כשהם הפסיקו את המו"מ למיזוג עם אאוטבריין והתחילו לחשוב על הצעדים הבאים וכל הכוכבים הסתדרו. אני אכנס לדירקטוריון ואני מתרגש להיות עם אדם וחמי פרס (נציג פיטנגו) והאחרים.

 

ION פעילה באמצעות קרן השקעות (פרייבט אקוויטי) שמשקיעה בחברות בהן פייבר, מאנדיי וסימילאר ווב, קרן גידור שמשקיעה במניות סחירות, וזרוע שמגייסת לספאקים. קרן ההשקעות גייסה 500 מיליון דולר, מתוכם החזירה כבר למשקיעים 150 מיליון דולר ומצויה בשלבים של גיוס קרן דומה. שני מדגיש כי מרבית המשקיעים בספאק בגיוס לא היו ישראלים אלא אמריקאים, אבל למרות זאת נתח נכבד מהגיוס היה באמצעות כסף ישראלי. "טאבולה היא חברה מדהימה שאני גאה להצטרף אליה. אדם יזם מדהים, שזו העבודה הראשונה שלו אחרי הצבא. זה צעד ראשון לטאבולה אבל לא אחרון בשוק הציבורי. יש לנו הרבה מה להשביח בחברה. בעתיד הלא רחוק נראה את טאבולה ביותר מ־10 מיליארד דולר שווי. העליות במניה מראות שהמשקיעים חושבים שהשווי היה זול".

 

מהלך המיזוג היה מהיר, למרות שחברת ספאק שהיא חברה ריקה מפעילות שמגייסת הון ממשקיעים, יכולה לבצע מיזוג תוך שנתיים. את הספאק של ION מובילים יהונתן קולבר,מבכירי ויולה, גלעד שני, אברום גילברט ואנתוני רייך. המיזוג צפוי להיות מושלם ברבעון השני של השנה. לפני כארבעה חודשים, ולאחר כשנה של מגעים, התפוצץ המיזוג המתוכנן בין שתי החברות הגדולות בשוק טאבולה ואאוטבריין, לאחר שהן לא הגיעו להסכמות על השווי של כל אחת מהן במיזוג.

 

התוצאות שהציגה טאבולה אתמול מרשימות ועשויות להצדיק את החלטת הנסיגה שלה. לשאלת "כלכליסט" לסיבות שהביאו לכשלון המיזוג ענה סינגולדה כי "הרכישה של outbrain לא יצאה לפועל מכיוון שהערכנו שהתנאים המקוריים לא היו הגיוניים עבור המשקיעים שלנו כשבחנו את קצבי הגידול של שתי החברות ב2020".

 

 

 

ציפייה להגדלת ההכנסות

 

טאבולה העוסקת בהמלצות תוכן לגולשים באינטרנט, הוקמה על ידי סינגולדה ב־2007. החברה פועלת מול גופי תקשורת ומו"לים בינלאומיים גדולים, תוך יצירת תחרות מול גוגל ופייסבוק. בשוק של טאבולה ההכנסות מתחלקות בין המו"ל לחברת המלצות התוכן שמקבלת כ־30% מההכנסות.

 

טאבולה רשמה הכנסות ברוטו של 1.2 מיליארד דולר ב־2020 ולאחר ניכוי חלקם של המו"לים נכנסו לקופתה 375 מיליון דולר, צמיחה של 28% לעומת התקופה המקבילה. הרווח התפעולי התזרימי (EBITDA) עמד על 106 מיליון דולר והרווח הנקי היה 34 מיליון דולר. טאבולה צופה כי ההכנסות שלה ב־2021 יצמחו השנה ב־17.5%, ל־445 מיליון דולר ואילו ב־2022 הן יצמחו ב־16% ויגיעו ל־516 מיליון דולר.

 

טאבולה מתכוונת להשקיע השנה 100 מיליון דולר במו"פ והשקעות בתחומים נוספים בהם מסחר אלקטרוני ובינה מלאכותית. בטאבולה הודיעו עוד כי הם מתכננים לבצע רכישה עצמית של מניות (ביי באק) בסכום שעשוי להגיע ל־150 מיליון דולר.

x