הבנקים דורשים הכרעה משפטית בין אל על לוועד הטייסים - כתנאי להלוואה
לאומי ודיסקונט יצאו בדרישה להסדרת הסכמי העבודה בין חברת התעופה מול טייסיה - בטרם ילוו לחברה 300 מיליון דולר; הצדדים ממתינים להכרעה בבית הדין הארצי; כפי שנחשף בכלכליסט, שני הבנקים מנהלים מו"מ מתקדם עם אל על, כשהמדינה ערבה ל-82.5% מההלוואה; כל בנק יישא ב-200 מיליון דולר מההלוואה ואילו גופים מוסדיים יממנו את 100 מיליון הדולר הנותרים; החלק הלא מובטח בהלוואה יישא ריבית של 13%-14%
- לאומי ודיסקונט ילוו 300 מיליון דולר לאל על
- שבוע למינוי מנכ"ל אל על החדש: רוזנברג מחסל את הפעילות בשבת
- אל על: אחרי הסגר ועם חזרת האיים הירוקים - נשוב לטוס לאילת
בית הדין דחה בעבר את בקשת הטיסיים להוצאת צווים קבועים שלפיהם הסכמי עבודה אלה אינם תקפים, והאחרונים אף פנו לבית הדין הארצי לעבודה בערעור.
הנהלת אל על פנתה ביום חמישי לבית הדין הארצי בבקשה לקבל הכרעה. זאת, לאור דרישה חד משמעית של הגופים המלווים. אל על דיווחה על כך לבורסה אתמול (ה') בערב.
קנייה חזקה | קנייה | המתן | מכירה | מכירה חזקה |
כפי שנחשף בכלכליסט אתמול, לאומי ודיסקונט מנהלים מו"מ מתקדם עם אל על למתן הלוואה של 300 מיליון דולר לחברה, כשהמדינה ערבה ל-82.5% מההלוואה. כל בנק יישא ב-200 מיליון דולר מההלוואה ואילו גופים מוסדיים יממנו את 100 מיליון הדולר הנותרים.
החלק הלא מובטח בהלוואה, כלומר 52.5 מיליון דולר, יישא ריבית של 13%-14%, והנתח שבערבות מדינה יישא ריבית של 5% למשך 5 שנים.
ההסכם בין אל על להסתדרות הוא חלק מארבעה הסכמי עבודה קיבוציים חדשים שהנהלת אל על חתמה עם ארבעה ועדי העובדים בחברה, במטרה להקטין את הוצאותיה ב-250 מיליון דולר בשנה.
הפחתה זו של ההוצאות הייתה התנאי שהעמיד משרד האוצר למתן ערבות מדינה להלוואה שאל על מנסה לגייס. ההסתדרות חתמה בניגוד לעמדת ועד הטייסים על הסכם שחוסך לחברה 100 מיליון דולר בשנה.