בלעדי לכלכליסט
סימילאר ווב תנפיק בנאסד"ק לפי שווי של 2 מיליארד דולר
החברה פיתחה מערכת למדידת התנהגות מקוונת וקיבלה רוח גבית מהקורונה, שהעבירה את העולם לדיגיטל. עם הכנסות של 100 מיליון דולר בשנה ולקוחות כמו אדידס וגוגל, סימילאר ווב מתכננת הנפקה ברבעון השני של 2021 בהובלת ג'יי.פי מורגן
סימילאר ווב מצטרפת לשורה של חברות ישראליות שצובאות על דלתות הכניסה לבורסת נאסד"ק. ל"כלכליסט" נודע כי החברה, שפיתחה פלטפורמה למדידת התנהגות מקוונת וחיזוי העולם הדיגיטלי, מכוונת להנפיק ברבעון השני של 2021 לפי שווי של 2 מיליארד דולר. עוד נודע כי בנק ההשקעות ג'יי.פי מורגן יוביל את התהליך.
- הספאק המוביל למיזוג עם טאבולה: ION של יונתן קולבר וגלעד שני
- מאנדיי ממריאה להנפקה בשווי 4 מיליארד דולר
- פיוניר מכוונת לנאסד"ק לפי שווי של 3 מיליארד דולר
סימילאר ווב, שהוקמה בשנת 2007 על ידי אור עופר, פיתחה יכולות מדידה של התנהגות מקוונת. זאת באמצעות איסוף מידע ממאות מקורות שמאפשרים לה לספק תמונת מצב של הפעילות הדיגיטלית. מידע כזה יכול להגיע מספקי אינטרנט, חברות אבטחה, דפדפנים וחנויות אפליקציות.
החברה מבצעת דירוגים לאתרים רבים ולאפליקציות, ואלה מספקים לה גישה למידע האמיתי שלהם כדי שהדירוג יהיה מהימן. הטכנולוגיה של סימילאר ווב אוספת מידע ממאות מקורות ומשתמשת באלגוריתמים מתקדמים של למידת מכונה, על מנת לספק תמונה מלאה של הפעילות הדיגיטלית בזמן אמת.
הכלים של סימילאר ווב משמשים מנהלי מותג בחברות גדולות לניתוח התנהגות לקוחות והשוואה לביצועי מתחרים. על פי נתוני סימילאר ווב, יותר ממחצית מהחברות הנכללות בדירוג Fortune 100 מסתמכות על הכלים שלה לצורך תובנות דיגיטליות, בהן רשת הקמעונאות וולמארט, פרוקטר אנד גמבל, אדידס וגוגל.
על פסי רווחיות
החברה נהנתה מקפיצה בפעילות שלה בתקופת משבר הקורונה. זאת בשל המעבר האינטנסיבי של עסקים רבים לדיגיטל נוכח מגבלות התקופה, שהביא לצורך מוגבר בקבלת מידע על השוק שבו הם פועלים. חברות מכל המגזרים - בנקים, חברות ביטוח, קמעונאות - מעוניינות לקבל מידע על הרגלי הקנייה אונליין של לקוחות, וגם על מצבן של המתחרות.
החברה רווחית והגיעה להכנסות של 100 מיליון דולר בשנה. שורה של חברות ישראליות ברמת הכנסות של יותר מ־100 מיליון דולר בשנה נערכות להנפקה, אם כי אף אחת מהן לא יצאה עדיין לפועל.
בין החברות הישראליות שפועלות להנפקה או למיזוג עם ספאק (מעין שלדים בורסאיים שמגייסים כסף במטרה לרכוש או למזג לתוכן בזמן קצוב פעילות של חברה פרטית קיימת) ניתן למנות את אאוטבריין, טאבולה, מאנדיי, איירון סורס, אי טורו ו־ REE.
אחרי סקנדרי
באוקטובר האחרון גייסה סימילאר ווב 120 מיליון דולר ואת ההשקעה הובילו שני גופי השקעות, ויולה צמיחה ו־ION Crossover Partners. לפי הערכות, זו נעשתה לפי שווי של מיליארד דולר.
חלק מהסכום גויס בעסקאות סקנדרי, שבהן בעלי מניות קיימים מכרו מניות. עסקאות סקנדרי מאפיינות לאחרונה חברות שמבקשות להנפיק בנאסד"ק, במטרה לקבע את שווי החברה לפני ההנפקה. בסך הכל גייסה החברה 240 מיליון דולר, מהם 80 מיליון דולר במכירה של בעלי מניות קיימים. מלבד ויולה ו־ION, עם בעלי המניות נמנים גיגי לוי, משה ליכטמן, חברת האחזקות נאספרס ולורד דיוויד אליאנס.
הפריחה של התקופה האחרונה באה לא לפני שהחברה פיטרה 10% מעובדיה בתחילת משבר הקורונה וביטלה את השי לחג מחשש לפגיעה בעסקיה. כיום היא מעסיקה קרוב ל־600 עובדים ומגייסת כ־200 עובדים. לחברה תוכניות להגדיל את מספר העובדים העולמי ביותר מ־30% עד סוף הרבעון הראשון של 2021. בכוונתה להתרחב ב־100 משרות בישראל, בעיקר בפיתוח, שיווק ומכירות. מסימילאר ווב סירבו להתייחס לידיעה.